Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand wat dit is ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Weet iemand wat dit is ?

    Zoals op de foto aangegeven, op mijn cilinderkop zitten 2 bouten die ik op foto's van andere cilinderkoppen niet zie zitten, heeft iemand enig idee wat de functie hier van is ? Op de revisiefoto's van David Bessems motor zie ik deze bouten ook niet zitten ?

    sigpic

  • #2
    Van de Amerikaanse emissie aanpassing?
    www.deklassieke912.nl

    Comment


    • #3
      Van de Amerikaanse emissie aanpassing?
      www.deklassieke912.nl

      Comment


      • #6


        Het staat beschreven op blz.183 van het geweldige "Porsche 912 Handbook"

        www.deklassieke912.nl

        Comment


        • #7


          Het staat beschreven op blz.183 van het geweldige "Porsche 912 Handbook"

          www.deklassieke912.nl

          Comment


          • #8
            Eh, allemaal reacties,alleen snap ik nog steeds niet waar het nou voor dient, Op de Ebay link van Henk zie ik geen cilinderkop staan ?
            Waar lopen deze leidingen naar toe ?
            sigpic

            Comment


            • #9
              Eh, allemaal reacties,alleen snap ik nog steeds niet waar het nou voor dient, Op de Ebay link van Henk zie ik geen cilinderkop staan ?
              Waar lopen deze leidingen naar toe ?
              sigpic

              Comment


              • #10
                Ik zag dat blok en dacht aan jouw revisie, heeft dus niks met je vraag te maken.

                Comment


                • #11
                  Ik zag dat blok en dacht aan jouw revisie, heeft dus niks met je vraag te maken.

                  Comment


                  • #12
                    Ok, ik dacht al, maar dat is inderdaad wel wat ik voor ogen heb, ik wil alleen als het enigzins kan mijn cilinders laten zitten als dit er nog allemaal goed uitziet van de bovenkant. De motor liep goed en trok nog geweldig op. Compressie zal dus ook wel goed zitten. Op zich heb ik wel een compressiemeter alleen de bak zit nog onder de auto, als de bak los was kon ik de startmotor wel op een losse accu aansluiten. Versnellingsbak wil ik aan beginnen als de motor klaar is,en ik denk er sterk over om de bak te laten doen,dat zie ik zelf eigenlijk niet zo zitten. Aansluitend wil ik de motorruimte zelf ook nog aanpakken. Kortom...werk genoeg !
                    sigpic

                    Comment


                    • #13
                      Ok, ik dacht al, maar dat is inderdaad wel wat ik voor ogen heb, ik wil alleen als het enigzins kan mijn cilinders laten zitten als dit er nog allemaal goed uitziet van de bovenkant. De motor liep goed en trok nog geweldig op. Compressie zal dus ook wel goed zitten. Op zich heb ik wel een compressiemeter alleen de bak zit nog onder de auto, als de bak los was kon ik de startmotor wel op een losse accu aansluiten. Versnellingsbak wil ik aan beginnen als de motor klaar is,en ik denk er sterk over om de bak te laten doen,dat zie ik zelf eigenlijk niet zo zitten. Aansluitend wil ik de motorruimte zelf ook nog aanpakken. Kortom...werk genoeg !
                      sigpic

                      Comment


                      • #14
                        quote:Originally posted by gerakroo

                        Eh, allemaal reacties,alleen snap ik nog steeds niet waar het nou voor dient ...
                        Dat zijn de voormalige (afgedopte) aansluitingen van de secundaire luchtpomp, dit om aan de strengere Amerikaanse (lees Californische) milieueisen te voldoen. Deze pomp werd aangedreven door een aandrijfriem op de motor. De pomp injecteerde secundair lucht in de uitlaatpoorten, vlakbij de uitlaatklep. Het idee was om, door verse lucht toe te voegen, de onverbrande uitlaatgassen schoner te maken. Het resultaat was dat de uitlaatkleppen zo heet werden, dat de kleppen en koppen oververhit raakten. Kleppen en koppen trokken krom en braken. Dit gebeurde al na een paar duizend kilometer. De meeste Porsche dealers vervingen de koppen en verwijderden de luchtpomp onder garantie. Veel klanten verloren het vertouwen in de 912 in dat jaar. De luchtpomp werd daarom in 1969 weggelaten. Zie ook DEZE LINK
                        www.deklassieke912.nl

                        Comment


                        • #15
                          quote:Originally posted by gerakroo

                          Eh, allemaal reacties,alleen snap ik nog steeds niet waar het nou voor dient ...
                          Dat zijn de voormalige (afgedopte) aansluitingen van de secundaire luchtpomp, dit om aan de strengere Amerikaanse (lees Californische) milieueisen te voldoen. Deze pomp werd aangedreven door een aandrijfriem op de motor. De pomp injecteerde secundair lucht in de uitlaatpoorten, vlakbij de uitlaatklep. Het idee was om, door verse lucht toe te voegen, de onverbrande uitlaatgassen schoner te maken. Het resultaat was dat de uitlaatkleppen zo heet werden, dat de kleppen en koppen oververhit raakten. Kleppen en koppen trokken krom en braken. Dit gebeurde al na een paar duizend kilometer. De meeste Porsche dealers vervingen de koppen en verwijderden de luchtpomp onder garantie. Veel klanten verloren het vertouwen in de 912 in dat jaar. De luchtpomp werd daarom in 1969 weggelaten. Zie ook DEZE LINK
                          www.deklassieke912.nl

                          Comment

                          Working...
                          X