Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jaarboek Onschatbare Klassieker 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaarboek Onschatbare Klassieker 2007

    quote: ...het 'Onschatbare Klassieker Jaarboek 16-2006. Overzicht van 6000 klassiekers'. Meteen doorgebladerd naar pag. 561 alwaar de Porsche 912 wordt vermeld. Op het eerste gezicht goed nieuws voor bezitters want de waarde is (weer verder) gestegen.

    A. 24000 B. 15000 C. 11000 D. 6000 E. 3000

    Da's mooi, maar dan...
    Motor: 4-CIL BOXER 1991 CC?
    Boring x slag: 80 X 66 MM?
    Compr. verh: 9:1?
    Vermogen: 90 PK BIJ 5800 T/M
    Topsnelheid: 210 KM/U?
    Een slordige copy/paiste vergissing? Het lijkt er wel op want deze cylinderinhoud is die van de vroege 911 evenals de topsnelheid. En dat durft zich uit te geven als kenner op klassiekergebied...
    Overigens, van de 912E ontbreekt elk spoor.


    Nou, zag vanmiddag bij de Bruna kiosk even snel het nieuwste exemplaar Nr. 17-2007 in. De waarde van de 912 lijkt flink toe te nemen. Hou je vast!

    A. 31000 (!!!) B. 21000 C. 11000 D. 6000 E. 3000

    Da's dan weer mooi... maar hoe betrouwbaar is deze informatie als de daaronder vermelde technische info over de 912 weer net als vorig jaar die van de vroegste 911 is?
    Misschien moeten we de heren redacteuren toch maar eens een mailtje sturen.

    1966 Karmann Coupe

  • #2
    De prijzen zijn inderdaad duidelijk aan het stijgen.
    In de 911 & Porsche World van januari staat ook hele stukken over pre '73 auto's
    en de 'nieuwe' prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.

    Een 911 S, welke dan ook, begint al aardig in de papieren te lopen...

    Comment


    • #3
      De prijzen zijn inderdaad duidelijk aan het stijgen.
      In de 911 & Porsche World van januari staat ook hele stukken over pre '73 auto's
      en de 'nieuwe' prijzen die tegenwoordig gevraagd worden.

      Een 911 S, welke dan ook, begint al aardig in de papieren te lopen...

      Comment


      • #4
        Het blijft natuurlijk wat de gek ervoor geeft, maar het is een feit, dat de prijzen stijgend zijn. Dit is ook de reden, dat ik nog een redelijk geprijsde (SW) targa zoek, want binnen enkele jaren zijn deze onbetaalbaar.

        Comment


        • #5
          Het blijft natuurlijk wat de gek ervoor geeft, maar het is een feit, dat de prijzen stijgend zijn. Dit is ook de reden, dat ik nog een redelijk geprijsde (SW) targa zoek, want binnen enkele jaren zijn deze onbetaalbaar.

          Comment


          • #6
            We gaan gewoon de 356 prijzen achterna.

            Comment


            • #7
              We gaan gewoon de 356 prijzen achterna.

              Comment


              • #8
                Zag afgelopen zaterdag in de kiosk het nieuwe jaarboek (nr. 18) van 2008 even snel in.
                Voor het eerst geen prijswijzigingen v.w.b. de waardes van de 912.

                A. 31.000 B. 21.000 C.11.000 D. 6.000 E. 3.000

                Technisch klopt de info nu ook beter, maar ook volgens dit jaarboek heeft de 912 (nog steeds) een cylinderinhoud van 1991 cc. En dat is natuurlijk 400 cc meer dan in werkelijkheid het geval is (de big bore setjes even daar gelaten). De vergissing is natuurlijk ontstaan door de inhoud van het blok van de vroege 911.

                Jaarboek 2008

                1966 Karmann Coupe

                Comment


                • #9
                  quote:Originally posted by Roma

                  .Voor het eerst geen prijswijzigingen v.w.b. de waardes van de 912.
                  maar ook volgens dit jaarboek heeft de 912 (nog steeds) een cylinderinhoud van 1991 cc.
                  Volgens mij wordt de jaarlijkse update niet erg secuur gedaan. [V]

                  Comment


                  • #10
                    nee idd, dat is wel jammer...

                    Ik heb zelf twee oude edities, dus ik denk dat ik het blad maar weer eens ga halen.
                    Porsche 911 | 1968

                    Comment

                    Working...
                    X