quote: ...het 'Onschatbare Klassieker Jaarboek 16-2006. Overzicht van 6000 klassiekers'. Meteen doorgebladerd naar pag. 561 alwaar de Porsche 912 wordt vermeld. Op het eerste gezicht goed nieuws voor bezitters want de waarde is (weer verder) gestegen.
A. 24000 B. 15000 C. 11000 D. 6000 E. 3000
Da's mooi, maar dan...
Motor: 4-CIL BOXER 1991 CC?
Boring x slag: 80 X 66 MM?
Compr. verh: 9:1?
Vermogen: 90 PK BIJ 5800 T/M
Topsnelheid: 210 KM/U?
Een slordige copy/paiste vergissing? Het lijkt er wel op want deze cylinderinhoud is die van de vroege 911 evenals de topsnelheid. En dat durft zich uit te geven als kenner op klassiekergebied...
Overigens, van de 912E ontbreekt elk spoor.
A. 24000 B. 15000 C. 11000 D. 6000 E. 3000
Da's mooi, maar dan...
Motor: 4-CIL BOXER 1991 CC?
Boring x slag: 80 X 66 MM?
Compr. verh: 9:1?
Vermogen: 90 PK BIJ 5800 T/M
Topsnelheid: 210 KM/U?
Een slordige copy/paiste vergissing? Het lijkt er wel op want deze cylinderinhoud is die van de vroege 911 evenals de topsnelheid. En dat durft zich uit te geven als kenner op klassiekergebied...
Overigens, van de 912E ontbreekt elk spoor.

Nou, zag vanmiddag bij de Bruna kiosk even snel het nieuwste exemplaar Nr. 17-2007 in. De waarde van de 912 lijkt flink toe te nemen. Hou je vast!
A. 31000 (!!!) B. 21000 C. 11000 D. 6000 E. 3000
Da's dan weer mooi... maar hoe betrouwbaar is deze informatie als de daaronder vermelde technische info over de 912 weer net als vorig jaar die van de vroegste 911 is?
Misschien moeten we de heren redacteuren toch maar eens een mailtje sturen.
Comment