Vandaag heb ik de carburateurs in de wasmachine gehad. Een vat met dieselolie doet wonderen. Onder een best wel dikke laag van olie en zand kwamen 2 als nieuwe webers IDF40's vandaan. Even oppoetsen met een messing borsteltje en klaar ! Binnenkort....Project benzinepomp en dynamo. Ik hou jullie op de hoogte.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
carburateurs zijn ook weer schoon...
Collapse
X
-
912targa
Zijn het echt geen nieuwe
Ze zien er echt mooi uit.
Voor mijn beeld...
Heb je ze eerst in de dieselolie gelegd om 'los te weken'
en daarna in de wasmachine (of vaatwasser) gedaan om alles
schoon te spoelen [?]
Ik heb nog niet zo veel verstand van motoren maar uh..
Wat ik op de foto zie, is dat de hele carburateur
of zie ik nog meer dingen. [:I][:I]
Comment
-
912targa
Zijn het echt geen nieuwe
Ze zien er echt mooi uit.
Voor mijn beeld...
Heb je ze eerst in de dieselolie gelegd om 'los te weken'
en daarna in de wasmachine (of vaatwasser) gedaan om alles
schoon te spoelen [?]
Ik heb nog niet zo veel verstand van motoren maar uh..
Wat ik op de foto zie, is dat de hele carburateur
of zie ik nog meer dingen. [:I][:I]
Comment
-
Hallo, voor dat ik allemaal boze vrouwen aan de deur krijg, géén carburateurs in de vaatwasser en al helemaal niet in de wasmachine.
De carburateurs zijn echt niet nieuw, de vorige eigenaar heeft kort voor dat de auto naar Nederland verkocht werd de versleten solexen laten vervangen door deze webers. Ze zijn dus zo goed als nieuw, maar zaten onder de zand en olie. Ik heb ze een uurtje in de thinner gehad,met een messing borstel schoongepoetst en daarna langere tijd in de dieselolie om de scherpe thinner als het ware te "blussen"
Je moet ze wel helemaal onder dompelen zodat de carburateur helemaal volloopt met diesel. Wat je ziet op de foto: de carburateur met daar bovenop een deel v/h luchtfilter en daar onder het inlaatspruitstuk.sigpic
Comment
-
Hallo, voor dat ik allemaal boze vrouwen aan de deur krijg, géén carburateurs in de vaatwasser en al helemaal niet in de wasmachine.
De carburateurs zijn echt niet nieuw, de vorige eigenaar heeft kort voor dat de auto naar Nederland verkocht werd de versleten solexen laten vervangen door deze webers. Ze zijn dus zo goed als nieuw, maar zaten onder de zand en olie. Ik heb ze een uurtje in de thinner gehad,met een messing borstel schoongepoetst en daarna langere tijd in de dieselolie om de scherpe thinner als het ware te "blussen"
Je moet ze wel helemaal onder dompelen zodat de carburateur helemaal volloopt met diesel. Wat je ziet op de foto: de carburateur met daar bovenop een deel v/h luchtfilter en daar onder het inlaatspruitstuk.sigpic
Comment
Comment