Announcement

Collapse
No announcement yet.

bezig zijn met de auto (in de winterstalling)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bezig zijn met de auto (in de winterstalling)

Hallo 912-adepten,

Allereerst complimenten met deze fantastische site; ik bezoek de site elke dag. Zelf heb ik al bijna 4 1/2 jaar een rode 912. Ik had (en heb) zelf absoluut geen verstand auto-techniek: vandaar dat ik een auto heb gekocht die volgens de aankoopkeuring van Kraan in "zeer goede staat" was en nog steeds is.

Inderdaad een fantastische auto; nooit problemen mee gehad. Alleen jaarlijks nieuwe APK, filters en olie. Ik vertroetel mijn "oude dame" ook echt: ze staat verwarmd in m'n garage met luchtontvochtiger. Echte liefde roest niet! Foto's volgen.

Heb wel een vraag. Ik zou graag (zelf) onderdelen van de motor willen spuiten; bijvoorbeeld de luchtfilters, de bobine, het oliereservoir.

Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik deze onderdelen veilig demonteren? Wat zijn de originele kleurnummers etc?

Leuke klus toch tijdens deze "winter" dagen?

Ik hoor het wel

Roelf

Hallo Roelf,
    Welkom op het forum. Snel een fotootje posten van je auto! Men is hier 'bloednieuwsgierig'!
    Mijn motor is onlangs volledig gereviseerd en daarbij zijn tegelijkertijd de Knecht luchtfilters, olievulkan en motorbeplating gestraald en daarna gepoedercoat (en dus niet gespoten). Dit is gedaan door/via CPR. Ook Gerakroo is bezig met het poedercoaten van onderdelen.
    Zie deze link.
    Poedercoaten

1966 Karmann Coupe

Comment

Hallo Roelf,
      Welkom op het forum. Snel een fotootje posten van je auto! Men is hier 'bloednieuwsgierig'!
      Mijn motor is onlangs volledig gereviseerd en daarbij zijn tegelijkertijd de Knecht luchtfilters, olievulkan en motorbeplating gestraald en daarna gepoedercoat (en dus niet gespoten). Dit is gedaan door/via CPR. Ook Gerakroo is bezig met het poedercoaten van onderdelen.
      Zie deze link.
      Poedercoaten

1966 Karmann Coupe

Comment

Hallo Roelf, welkom op het forum, ik ben ook érg benieuwd naar jouw auto ...
        www.deklassieke912.nl

Comment

Hallo Roelf, welkom op het forum, ik ben ook érg benieuwd naar jouw auto ...
          www.deklassieke912.nl

Comment

Roelf,

Welkom. Poedercoaten is mooi, maar wel dik en erg hard. Mijn motoronderdelen zijn gewoon een twee tot drie keer in de primer gezet en daarna met gewone zwarte hoogglans lak gespoten. Gewone standaard spuitbussen. De onderdelen heb ik wel eerst zelf gestraald. Dit is erg mooi geworden.

Gr, Ronald
            Porsche 911 | 1968

Comment

Roelf,

Welkom. Poedercoaten is mooi, maar wel dik en erg hard. Mijn motoronderdelen zijn gewoon een twee tot drie keer in de primer gezet en daarna met gewone zwarte hoogglans lak gespoten. Gewone standaard spuitbussen. De onderdelen heb ik wel eerst zelf gestraald. Dit is erg mooi geworden.

Gr, Ronald
              Porsche 911 | 1968

Comment

Working...
              X