Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het in orde zetten van een 912

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het in orde zetten van een 912

Hallo,graag had ik enkele dingen gevraagd van "medeporsche912eigenaars". Woensdag gaan we een update doen rond de motor. Eens in orde zetten,en ik had wat vragen...
    - welke bougies te gebruiken?
    - welke olie?
    - enige tips qua afstellen en onderhoud?

Der zitten van vandaag nieuwe luchtfilters op. Zo van die ovale K&N's.
    Ik ben ook nog op zoek naar een deurbakje van de linkse deur. En een voorbumper ook,aangezien er een deuk inzit. Voor de rest lijkt het me allemaal we in orde.
    Alvast bedankt.

In mijn 912 gebruikte ik de bougies welke Duane Spencer adviseert in zijn boek. Altijd perfect starten en nooit "vet" slaan bij lange tijd op lage toeren rijden. Kleppen in .10 en uit .15. De 3de cilinder stond op .16 uit. Zo kan deze iets makkelijker zijn warmte afvoeren.
    Olie compleet verversen Duckhams 20w50. Voor bij te vullen Esso 15w40. Nagenoeg in elk tankstation verkrijgbaar. Tevens gebruikte ik een loodvervanger bij de benzine. Gianni kan je zeker verder helpen.
    Succes, ruud

Comment

In mijn 912 gebruikte ik de bougies welke Duane Spencer adviseert in zijn boek. Altijd perfect starten en nooit "vet" slaan bij lange tijd op lage toeren rijden. Kleppen in .10 en uit .15. De 3de cilinder stond op .16 uit. Zo kan deze iets makkelijker zijn warmte afvoeren.
      Olie compleet verversen Duckhams 20w50. Voor bij te vullen Esso 15w40. Nagenoeg in elk tankstation verkrijgbaar. Tevens gebruikte ik een loodvervanger bij de benzine. Gianni kan je zeker verder helpen.
      Succes, ruud

Comment

Gebruik goeie bougies, het verwisselen is soms geen makkie (vooral als er Webers gemonteerd zijn) Ik kan je BOSCH SUPER W5AC aanbevelen. Tip : een stukje afgeknipte tuinslang om de bougie doen, met de hand indraaien (om de schroefdraad te voelen) Met bougiesleutel vastdraaien.
        www.deklassieke912.nl

Comment

Gebruik goeie bougies, het verwisselen is soms geen makkie (vooral als er Webers gemonteerd zijn) Ik kan je BOSCH SUPER W5AC aanbevelen. Tip : een stukje afgeknipte tuinslang om de bougie doen, met de hand indraaien (om de schroefdraad te voelen) Met bougiesleutel vastdraaien.
          www.deklassieke912.nl

Comment

Bedankt voor de tips...motor draait zoals een zonnetje!

Comment

Bedankt voor de tips...motor draait zoals een zonnetje!

Comment

quote:Originally posted by ruud-IGSC

Succes, ruud
                Het zal wel aan mij liggen Ruud, maar volgens mij is het verschil tussen 0,15 en 0,16 voor die derde uitlaatklep nauwelijks een verschil. Een beetje te strak of te los zal dit effect al teniet doen (blijft handwerk) Komt nog eens bij dat de normale sets voelermaten niet eens een 0,16 hebben (0.10, 0.15, 0.20 &gt Wat dat een geintje?
                www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by ruud-IGSC

Succes, ruud
                  Het zal wel aan mij liggen Ruud, maar volgens mij is het verschil tussen 0,15 en 0,16 voor die derde uitlaatklep nauwelijks een verschil. Een beetje te strak of te los zal dit effect al teniet doen (blijft handwerk) Komt nog eens bij dat de normale sets voelermaten niet eens een 0,16 hebben (0.10, 0.15, 0.20 &gt Wat dat een geintje?
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                  X