Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bandenmaat voor achter gelijk of verschillend?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bandenmaat voor achter gelijk of verschillend?

Zoals ik al eerder op dit forum heb bericht heb ik een set orginele Lemmerz stalen velgen gekocht. Deze zijn volledig ontchroomt, gericht en opnieuw gespoten. Ik ga ze vrijdag ophalen, dus ik ben benieuwd hoe het geworden is.

Maar ik heb nog een vraag over de bandenmaat. Om de velgen zaten voor smallere banden dan achter. Voor zat 165 R15 (Firestone F-560) en achter 185 70 R15 (Fulda Y-2000). Heeft iemand van jullie ook verschillende maten voor en achter onder de 912? Zo ja welke maten? Of is jullie advies en meteen vier dezelfde banden onder te leggen? Overigens zijn dit banden met binnenbanden.

Graag jullie advies.
    Groet Jochem

P.S. Iemand nog interesse in ATS velgen in goede staat? Zie bijgevoegde foto.

Nee, vier maal dezelfde maat band, vier maal dezelfde maat velg ...
    www.deklassieke912.nl

Comment

Nee, vier maal dezelfde maat band, vier maal dezelfde maat velg ...
      www.deklassieke912.nl

Comment

Dacht, dat er jaren waren, waarbij 2 x 4,5 en 2 x 5,5 velgen werden geplaatst. Ook bij het setje chroom velgen, dat ik onlangs kocht, was dit het geval.

Comment

Dacht, dat er jaren waren, waarbij 2 x 4,5 en 2 x 5,5 velgen werden geplaatst. Ook bij het setje chroom velgen, dat ik onlangs kocht, was dit het geval.

Comment

Voor de duidelijkheid, de velg maar is wel 4x 4,5j.

Comment

Voor de duidelijkheid, de velg maar is wel 4x 4,5j.

Comment

bij mij zit er 185 70 14 onder.. 14 inch fuchs velgen..

Comment

bij mij zit er 185 70 14 onder.. 14 inch fuchs velgen..

Comment

Naar mijn weten is er nooit voor en achter verschillend schoeisel en/of velgen onder gelegd bij onze jaargangen...

Comment

Naar mijn weten is er nooit voor en achter verschillend schoeisel en/of velgen onder gelegd bij onze jaargangen...

Comment

En uitgaande van een 15" velg (4,5j) welke bandenmaat adviseren jullie dan? En toevallig ook een tip welk merk/type?
                        Groet Jochem

Comment

En uitgaande van een 15" velg (4,5j) welke bandenmaat adviseren jullie dan? En toevallig ook een tip welk merk/type?
                          Groet Jochem

Comment

quote:Originally posted by Jochem

Groet Jochem
                            de originele maat is 165sr15 voor deze velgen. Ook zie je wel eens 185/70/15 op de 4,5J velgen, de band staat dan wel erg bol op de velg (eigenlijk te breed) Vaak monteert men Vredestein banden, speciaal voor klassieke auto's. De 185/70/15 band heeft een klassiek profiel, de 165SR15 helaas niet met klassiek (maar wel normaal) profiel.

Zie ook DEZE TOPIC
                            www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Jochem

Groet Jochem
                              de originele maat is 165sr15 voor deze velgen. Ook zie je wel eens 185/70/15 op de 4,5J velgen, de band staat dan wel erg bol op de velg (eigenlijk te breed) Vaak monteert men Vredestein banden, speciaal voor klassieke auto's. De 185/70/15 band heeft een klassiek profiel, de 165SR15 helaas niet met klassiek (maar wel normaal) profiel.

Zie ook DEZE TOPIC
                              www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                              X