Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buitentemperatuur meter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buitentemperatuur meter

Vandaag het bericht ontvangen dat de originele buitentemperatuurmeter weer gemaakt is! Het binnenwerk is volledig vervangen inclusief het kwikbuisje.

Zodra hij in de auto zit, zal ik met trots hem laten zien!

Waar heb je dat laten doen Erik? INFO INSTRUMENTS gaf me een keer aan dat ze het niet kunnen.
    www.deklassieke912.nl

Comment

Waar heb je dat laten doen Erik? INFO INSTRUMENTS gaf me een keer aan dat ze het niet kunnen.
      www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel,

Via via....het is een oude monteur van VDO instruments NL. Vroeger deed de beste man veel voor o.a. Porsche. Het originele binnenwerk voor deze temp. meter is niet meer te krijgen en vaak ook moeilijk te repareren. Hij had, in zijn oude werkkoffer, toevallig nog wat onderdeeltjes liggen.
        Tevens heeft hij ook onze mijlenteller gereviseerd als ook het klokje.

Comment

Marcel,

Via via....het is een oude monteur van VDO instruments NL. Vroeger deed de beste man veel voor o.a. Porsche. Het originele binnenwerk voor deze temp. meter is niet meer te krijgen en vaak ook moeilijk te repareren. Hij had, in zijn oude werkkoffer, toevallig nog wat onderdeeltjes liggen.
          Tevens heeft hij ook onze mijlenteller gereviseerd als ook het klokje.

Comment

Dan heb je een uniek instrument Erik! De meeste buitentemp meters werken allang niet meer. Ook de betere adressen in de V.S. kunnen/willen hem niet reviseren (voor een normale prijs)

www.deklassieke912.nl

Comment

Dan heb je een uniek instrument Erik! De meeste buitentemp meters werken allang niet meer. Ook de betere adressen in de V.S. kunnen/willen hem niet reviseren (voor een normale prijs)

www.deklassieke912.nl

Comment

De temp. meter van mijn 912 is alleen in Graden Celcius, dus geen Fahrenheit.

Comment

De temp. meter van mijn 912 is alleen in Graden Celcius, dus geen Fahrenheit.

Comment

Hier even een update met foto's van de diverse gereviseerde 912 meters.

Van de diverse meters een paar foto's gemaakt van het uiteindelijke resultaat. Het leuke en misschien speciale is wel dat op de buitentemperatuurmeter te zien valt dat deze uit 11/65 is!

Uiteindelijk kom je steeds meer te weten over de auto. Nu is duidelijk (al wat langer) dat deze 912 origineel een europees geleverde (lees duits) auto is geweest. Mahag Duitsland (nu nog bestaande dealer) is de dealer geweest. Al vrij snel is deze auto naar de US gegaan. Dit wordt onderbouwd door het feit dat er vanaf levering in de US een mijlenteller in de auto heeft gezeten. Op de teller valt te zien een datum van 3/66. Het leuke (ik heb het nog nooit gezien) is dat deze mijlenteller is voorzien van een stempel met REBUILD erop. Op het origineel (lees grote foto) is deze stempel goed te zien. Al met al weer wat historie en iets "speciaals" teruggevonden. Zoals te zien op de foto is de temperatuurmeter weer werkend!

Foto's:

Achterzijde mijlenteller 3.66

Temperatuurmeter en benodigdheden:

Temperatuurmeter voorzijde werkend:

Temperatuurmeter zijkant en achterzijde 11.65:

Comment

Hier even een update met foto's van de diverse gereviseerde 912 meters.

Van de diverse meters een paar foto's gemaakt van het uiteindelijke resultaat. Het leuke en misschien speciale is wel dat op de buitentemperatuurmeter te zien valt dat deze uit 11/65 is!

Uiteindelijk kom je steeds meer te weten over de auto. Nu is duidelijk (al wat langer) dat deze 912 origineel een europees geleverde (lees duits) auto is geweest. Mahag Duitsland (nu nog bestaande dealer) is de dealer geweest. Al vrij snel is deze auto naar de US gegaan. Dit wordt onderbouwd door het feit dat er vanaf levering in de US een mijlenteller in de auto heeft gezeten. Op de teller valt te zien een datum van 3/66. Het leuke (ik heb het nog nooit gezien) is dat deze mijlenteller is voorzien van een stempel met REBUILD erop. Op het origineel (lees grote foto) is deze stempel goed te zien. Al met al weer wat historie en iets "speciaals" teruggevonden. Zoals te zien op de foto is de temperatuurmeter weer werkend!

Foto's:

Achterzijde mijlenteller 3.66

Temperatuurmeter en benodigdheden:

Temperatuurmeter voorzijde werkend:

Temperatuurmeter zijkant en achterzijde 11.65:

Comment

Mooi hoor! Wat ga je tussen de klokken en het dashboard doen? Die plastic ringen zijn volgens mij niet meer nieuw te krijgen
                        www.deklassieke912.nl

Comment

Mooi hoor! Wat ga je tussen de klokken en het dashboard doen? Die plastic ringen zijn volgens mij niet meer nieuw te krijgen
                          www.deklassieke912.nl

Comment

De rubberringen zijn volgens mij nog nieuw te krijgen bij Jomaparts.
                            Mvg,
                            Gianni

Comment

De rubberringen zijn volgens mij nog nieuw te krijgen bij Jomaparts.
                              Mvg,
                              Gianni

Comment

Working...
                              X