Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jaarboek Onschatbare klassieker 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaarboek Onschatbare klassieker 2006



    Vandaag lag er weer een envelop op de mat. Dit keer een grote en ook behoorlijk zware. Daarin het 'Onschatbare Klassieker Jaarboek 16-2006. Overzicht van 6000 klassiekers'. Meteen doorgebladerd naar pag. 561 alwaar de Porsche 912 wordt vermeld. Op het eerste gezicht goed nieuws voor bezitters want de waarde is (weer verder) gestegen.
    A. 24000 B. 15000 C. 11000 D. 6000 E. 3000
    Da's mooi, maar dan...
    Motor: 4-CIL BOXER 1991 CC?
    Boring x slag: 80 X 66 MM?
    Compr. verh: 9:1?
    Vermogen: 90 PK BIJ 5800 T/M
    Topsnelheid: 210 KM/U?
    Een slordige copy/paiste vergissing? Het lijkt er wel op want deze cylinderinhoud is die van de vroege 911 evenals de topsnelheid. En dat durft zich uit te geven als kenner op klassiekergebied...
    Overigens, van de 912E ontbreekt elk spoor.

    1966 Karmann Coupe

  • #2
    Ja, erg jammer dat soort foutjes. Volgend jaar zelf aanvullingen (met een foto's van eenieder zijn auto en dan een dan een wedstrijd doen wie er in komt te staan, hopelijk met juiste gegevens eronder).

    Porsche 911 | 1968

    Comment


    • #3
      Ja, erg jammer dat soort foutjes. Volgend jaar zelf aanvullingen (met een foto's van eenieder zijn auto en dan een dan een wedstrijd doen wie er in komt te staan, hopelijk met juiste gegevens eronder).

      Porsche 911 | 1968

      Comment


      • #4
        Ik ben vaker in naslagwerken tegengekomen dat men opgeeft dat er een 2 litermotor in een 912 zit. Misschien gebruikt men dezelfde foutieve bron. Wel vreemd dat men bepaalde specificaties afgeeft die niet kloppen, terwijl het aantal PK's wel klopt. Zou men soms specificaties van een 912E gebruiken, en niet doorhebben dat en 912 en een 912E aanzienlijk verschillen?[?]
        Ronald B
        sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

        Comment


        • #5
          Ik ben vaker in naslagwerken tegengekomen dat men opgeeft dat er een 2 litermotor in een 912 zit. Misschien gebruikt men dezelfde foutieve bron. Wel vreemd dat men bepaalde specificaties afgeeft die niet kloppen, terwijl het aantal PK's wel klopt. Zou men soms specificaties van een 912E gebruiken, en niet doorhebben dat en 912 en een 912E aanzienlijk verschillen?[?]
          Ronald B
          sigpic NIET LULLEN, NIET POETSEN, MAAR RIJDEN!

          Comment


          • #6
            ik geloof niet echt in de boeken en hun prijzen

            vorige week ook zitten bladeren een record sprint coupe das 1 van de zelfdzaamste rekords die staat goedkoper geprijsd als een commodore a ik zet uwe ganse inrit vol met commodore a maar sprinten krijg ik er hooguit eentje in de garage box

            idem dito voor de porsche als je aan die prijzen moet kopen en verkopen amai moet je wel enegelen geduld hebben en dan bekijk je de prijs verschillen maar eens van de verschillende uitgevers

            och mooi als je de auto wil verkopen aan een niet kenner

            Comment


            • #7
              ik geloof niet echt in de boeken en hun prijzen

              vorige week ook zitten bladeren een record sprint coupe das 1 van de zelfdzaamste rekords die staat goedkoper geprijsd als een commodore a ik zet uwe ganse inrit vol met commodore a maar sprinten krijg ik er hooguit eentje in de garage box

              idem dito voor de porsche als je aan die prijzen moet kopen en verkopen amai moet je wel enegelen geduld hebben en dan bekijk je de prijs verschillen maar eens van de verschillende uitgevers

              och mooi als je de auto wil verkopen aan een niet kenner

              Comment


              • #8
                quote:Originally posted by Roma


                A. 24000 B. 15000 C. 11000 D. 6000 E. 3000
                Ik denk wel dat dit reeele prijzen zijn, 24000 voor een 912 in concourstaat (interieur, exterieur en velgen in nieuwstaat, motor gereviseerd) is reeel. Ik heb dit laatst ook met een taxateur (Van Steijn) besproken.

                M.vr. groeten, Marcel
                www.deklassieke912.nl

                Comment


                • #9
                  quote:Originally posted by Roma


                  A. 24000 B. 15000 C. 11000 D. 6000 E. 3000
                  Ik denk wel dat dit reeele prijzen zijn, 24000 voor een 912 in concourstaat (interieur, exterieur en velgen in nieuwstaat, motor gereviseerd) is reeel. Ik heb dit laatst ook met een taxateur (Van Steijn) besproken.

                  M.vr. groeten, Marcel
                  www.deklassieke912.nl

                  Comment


                  • #10
                    Wat doen de overige modellen (911, 130PK) in dit boek? Ik heb een oldtimercatalogus liggen, daar staat het hoogste bedrag van 16.000 EUR (hier kan je aardig vergissen), wanneer je denkt een goed exemplaar te kopen.

                    Porsche 911 | 1968

                    Comment


                    • #11
                      Wat doen de overige modellen (911, 130PK) in dit boek? Ik heb een oldtimercatalogus liggen, daar staat het hoogste bedrag van 16.000 EUR (hier kan je aardig vergissen), wanneer je denkt een goed exemplaar te kopen.

                      Porsche 911 | 1968

                      Comment


                      • #12
                        Zelf heb ik veel vertrouwen in de conditie-omschrijvingen zoals deze vermeld worden in het duitse oldtimerblad "Markt". De conditie waarin de auto verkeert wordt door hun aangegeven met een Note 1-2-3-4 of 5. Geregeld bezoeken ze ook mensen die hun auto aanbieden en beschrijven in het blad of de auto ook overeenkomt aan de beschrijving in de advertentie. Zo is een geinteresseerde redelijk zeker van de auto welke hij of zij wil gaan bekijken. Vaak maken mensen vele kilometers en zijn dan teleurgesteld als er een wrak staat terwijl ze dachten een auto aan te treffen die nagenoeg als nieuw werd omschreven. Gelukkig hebben we nu bijna allemaal internet en digitale camera's om te laten zien wat te koop staat. Jaren geleden (vorige eeuw) zijn we weleens bij een auto geweest die beschreven werd als nieuw en als dan de poort open ging, schrok je je het lazerus. Er is wel eens een keer geweest dat ik jeuk in mijn handen kreeg om zo'n kerel een lel te geven. Hadden we honderden km's gemaakt en dan staat er iets wat totaal niet voldoet aan de beschrijving. Mn in Frankrijk hadden ze daar een handje aan. Maar dit verschijnsel zal zich overal kunnen voordoen.
                        Laat je vele foto's toesturen in een goede resolutie zodat je details nog kunt uitvergroten. Zo krijg je tenminste nog een reeel beeld.
                        met groet, Ruud

                        Comment


                        • #13
                          Zelf heb ik veel vertrouwen in de conditie-omschrijvingen zoals deze vermeld worden in het duitse oldtimerblad "Markt". De conditie waarin de auto verkeert wordt door hun aangegeven met een Note 1-2-3-4 of 5. Geregeld bezoeken ze ook mensen die hun auto aanbieden en beschrijven in het blad of de auto ook overeenkomt aan de beschrijving in de advertentie. Zo is een geinteresseerde redelijk zeker van de auto welke hij of zij wil gaan bekijken. Vaak maken mensen vele kilometers en zijn dan teleurgesteld als er een wrak staat terwijl ze dachten een auto aan te treffen die nagenoeg als nieuw werd omschreven. Gelukkig hebben we nu bijna allemaal internet en digitale camera's om te laten zien wat te koop staat. Jaren geleden (vorige eeuw) zijn we weleens bij een auto geweest die beschreven werd als nieuw en als dan de poort open ging, schrok je je het lazerus. Er is wel eens een keer geweest dat ik jeuk in mijn handen kreeg om zo'n kerel een lel te geven. Hadden we honderden km's gemaakt en dan staat er iets wat totaal niet voldoet aan de beschrijving. Mn in Frankrijk hadden ze daar een handje aan. Maar dit verschijnsel zal zich overal kunnen voordoen.
                          Laat je vele foto's toesturen in een goede resolutie zodat je details nog kunt uitvergroten. Zo krijg je tenminste nog een reeel beeld.
                          met groet, Ruud

                          Comment


                          • #14
                            dat bedoel ik juist de prijs is geen harde maatstaf en das jammer ze steken er veel energie in het maken van de boeken en de ene doek tegen de andree scheelt serieus wat in prijs zou toch niet mogen he


                            en een 912 in concour staat is heel wat geld waard zonder discussie en het is maar wat de gek er voor geeft

                            ik heb een bod gehad op mijn 911 sc van 20 000 is mooi maar heeft zijn kleine kanker plekjes

                            ziet er mooi uit enloopt als een trein het was een liefhebber die al lang op zoek was en mijne eigenlijk direkt zag zitten en dat speelt allemaal mee

                            en neen ik heb hem niet verkocht die is gewoon niet te koop voor geen geld

                            Comment


                            • #15
                              dat bedoel ik juist de prijs is geen harde maatstaf en das jammer ze steken er veel energie in het maken van de boeken en de ene doek tegen de andree scheelt serieus wat in prijs zou toch niet mogen he


                              en een 912 in concour staat is heel wat geld waard zonder discussie en het is maar wat de gek er voor geeft

                              ik heb een bod gehad op mijn 911 sc van 20 000 is mooi maar heeft zijn kleine kanker plekjes

                              ziet er mooi uit enloopt als een trein het was een liefhebber die al lang op zoek was en mijne eigenlijk direkt zag zitten en dat speelt allemaal mee

                              en neen ik heb hem niet verkocht die is gewoon niet te koop voor geen geld

                              Comment

                              Working...
                              X