Announcement

Collapse
No announcement yet.

Te brede banden ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te brede banden ?

Om mijn 912 uit 68 zitten 195x65 r15 banden,nu hoor ik tijdens het draaien van de auto in de wielkasten,als het stuur in de uiterste stand staat,de banden piepen/schuren Op zich stoort mij dat niet want zulke extreme mochten maak je nou ook weer niet. Echter vraag ik mij af of de RDW hier ook moeilijk over doet ? Zijn bovenstaande banden misschien te breed voor deze auto ?

Met vr.gr Gerard Kroon
    sigpic

Wat is de breedte van jouw velgen?

Bij de shortwheelbase heb je de minste problemen als je 165/15 banden monteerd op de 4,5J of 5,5J velgen. Wat ook nog wel eens een probleem is bij onze oudjes, is dat het ZF stuurhuis slijtage verschijnselen vertoond en een te grote uitslag heeft naar binnen. Hierdoor raken de (ook smalle) velgen de binnenschermen. Dit stuurhuis is niet te verstellen of goedkoop te reviseren.

Ik heb op mijn LWB 912 uit 1969 (de ex 912 van Mike) ook 195/60/15 banden op de 5,5J chrome velgen. Bij deze auto geeft dit geen problemen.
    www.deklassieke912.nl

Comment

Wat is de breedte van jouw velgen?

Bij de shortwheelbase heb je de minste problemen als je 165/15 banden monteerd op de 4,5J of 5,5J velgen. Wat ook nog wel eens een probleem is bij onze oudjes, is dat het ZF stuurhuis slijtage verschijnselen vertoond en een te grote uitslag heeft naar binnen. Hierdoor raken de (ook smalle) velgen de binnenschermen. Dit stuurhuis is niet te verstellen of goedkoop te reviseren.

Ik heb op mijn LWB 912 uit 1969 (de ex 912 van Mike) ook 195/60/15 banden op de 5,5J chrome velgen. Bij deze auto geeft dit geen problemen.
      www.deklassieke912.nl

Comment

hallo lui,
        let met die bredere banden, zelf heb ik 185s om 5,5j, wel op dat de banden de remleidingen niet raken; met te brede banden zou dat kunnen en dat kan leiden tot vervelende schade. het beste kun je de wagen met de voorkant van de grond zetten en dan kijken wat er gebeurd bij de maximale uitslag maar dat doen ze meestal ook bij de montage.
        groet, eric

Comment

hallo lui,
          let met die bredere banden, zelf heb ik 185s om 5,5j, wel op dat de banden de remleidingen niet raken; met te brede banden zou dat kunnen en dat kan leiden tot vervelende schade. het beste kun je de wagen met de voorkant van de grond zetten en dan kijken wat er gebeurd bij de maximale uitslag maar dat doen ze meestal ook bij de montage.
          groet, eric

Comment

Officieel is het een APK afkeurpunt (althans dat is mij altijd verteld) in praktijk nooit problemen mee gehad. Ik heb het eerste jaar ook met 6" 185 rondgereden met de Coupe en daar werden de wielkasten ook een beetje geraakt. Met de 4,5" geen problemen...

Comment

Officieel is het een APK afkeurpunt (althans dat is mij altijd verteld) in praktijk nooit problemen mee gehad. Ik heb het eerste jaar ook met 6" 185 rondgereden met de Coupe en daar werden de wielkasten ook een beetje geraakt. Met de 4,5" geen problemen...

Comment

Ik heb op mijn 912 ook 195er banden zonder piepen/schuren !! Maar je heb ook afhandelijk van de velgen verbredingen nodig. Dat betekend bij mij 1 cm (front) en 2 cm (achter).

Wolli

Comment

Ik heb op mijn 912 ook 195er banden zonder piepen/schuren !! Maar je heb ook afhandelijk van de velgen verbredingen nodig. Dat betekend bij mij 1 cm (front) en 2 cm (achter).

Wolli

Comment

quote:Originally posted by Wolfgang

Maar je heb ook afhandelijk van de velgen verbredingen nodig. Dat betekend bij mij 1 cm (front) en 2 cm (achter).Wolli
                    Wat bedoel je percies Wolli, spacers tussen de velg?
                    www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Wolfgang

Maar je heb ook afhandelijk van de velgen verbredingen nodig. Dat betekend bij mij 1 cm (front) en 2 cm (achter).Wolli
                      Wat bedoel je percies Wolli, spacers tussen de velg?
                      www.deklassieke912.nl

Comment

Daar is het probleem met de nederlandse taal weer !!

Ik heb en spoorverbreding op zitten. Daardoor komen de velgen en stuk naar buiten en schuren niet meer aan de binnenkant van de wielkast. Daarmee is het ook mogelijk met die brede banden kompleet het stuur te draien zonder binnen tegen te slaan.
                        Door deze verbreding ligt het auto ook iets beter op de straat.

Wolli

Comment

Daar is het probleem met de nederlandse taal weer !!

Ik heb en spoorverbreding op zitten. Daardoor komen de velgen en stuk naar buiten en schuren niet meer aan de binnenkant van de wielkast. Daarmee is het ook mogelijk met die brede banden kompleet het stuur te draien zonder binnen tegen te slaan.
                          Door deze verbreding ligt het auto ook iets beter op de straat.

Wolli

Comment

Waar kan je die dingen kopen, Wolli?
                            www.deklassieke912.nl

Comment

Waar kan je die dingen kopen, Wolli?
                              www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
                              X