Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schakelaar remlicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schakelaar remlicht

Hallo, ik ben nog steeds druk doende met de voorbereidingen voor de RDW keuring,maar nu doen mijn remlichten het niet. Ik heb op de rempomp een schakelaar gevonden,maar als ik deze 2 draden aan elkaar hou gaan de lampen niet branden. Als ik met een multimeter meet op de beide aansluitingen van deze schakelaar,verbind deze ook niet door bij het intrappen van de rem. (Volgens mij moet dit wel ?) Als ik op de site van Erpa kijk zie ik een heel ander soort schakelaar. Heb ik wel de goede schakelaar te pakken,of zit deze ergens anders ?

Met vr.gr Gerard Kroon
    912 1968
    sigpic

Als je de draadjes van de schakelaar op de hoofdremcilinder bij de SWB 911/912 tegen elkaar aan houdt, moeten de remlichten gaan branden (op de contactstand) Als dat niet zo is, moet je verder zoeken (bedrading, zekeringen, lamp, slechte massa etc.)
    www.deklassieke912.nl

Comment

Als je de draadjes van de schakelaar op de hoofdremcilinder bij de SWB 911/912 tegen elkaar aan houdt, moeten de remlichten gaan branden (op de contactstand) Als dat niet zo is, moet je verder zoeken (bedrading, zekeringen, lamp, slechte massa etc.)
      www.deklassieke912.nl

Comment

Gerard,je hebt goed gemeten door op beide aansluitpunten te meten.Zet je schakelaar op ohm(weerstand meten) en trap de rem in,op dat moment moet de schakelaar doorverbinden en de meter zal 1 a 2 ohm aangeven...tenminste..als het goed is!
        Als jouw auto van modeljaar '68 is(dus na aug '68)dan heb je een dubbel remcircuit,daarvoor was enkel...de remcilinder/schakelaar ziet er daarom bij de vroegere modellen iets anders uit.

Comment

Gerard,je hebt goed gemeten door op beide aansluitpunten te meten.Zet je schakelaar op ohm(weerstand meten) en trap de rem in,op dat moment moet de schakelaar doorverbinden en de meter zal 1 a 2 ohm aangeven...tenminste..als het goed is!
          Als jouw auto van modeljaar '68 is(dus na aug '68)dan heb je een dubbel remcircuit,daarvoor was enkel...de remcilinder/schakelaar ziet er daarom bij de vroegere modellen iets anders uit.

Comment

Mocht je een 912 hebben van voor '68 kun je de remlichtschakelaar vinden bij Joma Parts in Belgie. Incl. verzendkosten ongeveer 29 euro. Volgende dag in huis.

gr. Paul

Comment

Mocht je een 912 hebben van voor '68 kun je de remlichtschakelaar vinden bij Joma Parts in Belgie. Incl. verzendkosten ongeveer 29 euro. Volgende dag in huis.

gr. Paul

Comment

Working...
              X