Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sleutels en sloten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sleutels en sloten

Even een vraagje voor de deskundigen onder jullie. Ik heb een slot gekocht voor bij de versnellingspook (in een 356 C, volgens mij gelijk aan de vroege 911&912).

Volgens de verkoper een origineel slot met een nieuwe sleutel. Maar ik heb ook een oude originele ongeslepen sleutel en die is korter. Rara hoe kan dit. Ik heb op dit forum als eens iets gelezen over lengte van sleutels dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Is het wellicht toch geen origineel slot???

In de eerste plaats hadden 912 volgens mij geen slot bij de pook, misschien is het een 356 verhaal dat zou kunnen. Misschien heb je een product van een vlijtige knutselaar die met Porsche-materiaal iets voor elkaar heeft gekregen want je cylinder en sleutel zijn wel Porsche.

Ten tweede: je nieuwe sleutel is niet echt langer. Dat wil zeggen niet functioneel langer. Het gaat bij sleutels in eerste instantie om het langs-profiel en pas in de tweede plaats om de tandjes. Een sleutel kan dus best iets langer zijn zonder gevolgen voor de werking.

De contactsleutels uit het eerdere topic hebben een verschil van lengte van meer dan 1 cm...

Comment

In de eerste plaats hadden 912 volgens mij geen slot bij de pook, misschien is het een 356 verhaal dat zou kunnen. Misschien heb je een product van een vlijtige knutselaar die met Porsche-materiaal iets voor elkaar heeft gekregen want je cylinder en sleutel zijn wel Porsche.

Ten tweede: je nieuwe sleutel is niet echt langer. Dat wil zeggen niet functioneel langer. Het gaat bij sleutels in eerste instantie om het langs-profiel en pas in de tweede plaats om de tandjes. Een sleutel kan dus best iets langer zijn zonder gevolgen voor de werking.

De contactsleutels uit het eerdere topic hebben een verschil van lengte van meer dan 1 cm...

Comment

Dank je Barwaut,

Ik dacht dat de 912 ook eenzelfde slot bij de versnellingspook zou hebben.In ieder geval de vroegere types leeks mij.
        Ik kan me inderdaad een artikel herinneren op dit forum over type sleutels en de lengte maar ik kan het niet meer terug vinden.
        Ik hoop dat je gelijk hebt

Comment

Dank je Barwaut,

Ik dacht dat de 912 ook eenzelfde slot bij de versnellingspook zou hebben.In ieder geval de vroegere types leeks mij.
          Ik kan me inderdaad een artikel herinneren op dit forum over type sleutels en de lengte maar ik kan het niet meer terug vinden.
          Ik hoop dat je gelijk hebt

Comment

Zoeken op het forum gaat als volgt (hier zijn vaker vragen over) :

Aan de bovenzijde van deze pagina zie je :

| Home | Profiel | Registreer | Actieve onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ |

Kies zoeken : sleutel

www.deklassieke912.nl

Comment

Zoeken op het forum gaat als volgt (hier zijn vaker vragen over) :

Aan de bovenzijde van deze pagina zie je :

| Home | Profiel | Registreer | Actieve onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ |

Kies zoeken : sleutel

www.deklassieke912.nl

Comment

Working...
              X