Announcement

Collapse
No announcement yet.

even keuren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• even keuren

Heb na 5 jaar stilstand de auto weer aangemeld en verzekerd. De auto gaat op keuring word echter afgekeurd. Op de dag van de herkeuring opnieuw pech motor loopt niet meer. Na veel gesleutel en enkele weken verder dan eindelijk klaar voor op herkeuring. Krijg ik dan een brief van de RDW dat ik een strafbaar feit heb gepleegd want gebleken is dat de auto tijdens een periodiek onderzoek ongekeurd is. Dat hij niet gereden heeft is niet ter sprake geweest. De acceptgiro volgt nog.
    Leuke mensen zijn dat bij de RDW.
    Als dat zo door gaat komt mijn rit er niet van.

Richard

Stond de auto nog bij de garage toen je aan het sleutelen was.
    Zo ja dan een brief van de garage naar de RDW en vraag om sepot.
    Stond de auto thuis dan alsnog een bezwaarschrift waarom je geen schorsing had aangevraagd en wederom een sepot aanvragen.

Comment

Stond de auto nog bij de garage toen je aan het sleutelen was.
      Zo ja dan een brief van de garage naar de RDW en vraag om sepot.
      Stond de auto thuis dan alsnog een bezwaarschrift waarom je geen schorsing had aangevraagd en wederom een sepot aanvragen.

Comment

Ik heb mijn auto in het verleden ook één maal gedurende een aantal jaren niet laten keuren i.v.m. drukke andere werkzaamheden (en niet geschorst), heb toen zonder problemen (na 3 jaar ongekeurd te zijn) mijn auto APK laten keuren. Dus geen bekeuring gekregen. Wél altijd de verzekering door laten lopen. Nu heb ik wederom mijn auto niet geschorst gedurende mijn restauratie, ben dus benieuwd als ik hem (hopelijk) de komende maand zal laten keuren ...
        Wederom de willekeur van de RDW?
        www.deklassieke912.nl

Comment

Ik heb mijn auto in het verleden ook één maal gedurende een aantal jaren niet laten keuren i.v.m. drukke andere werkzaamheden (en niet geschorst), heb toen zonder problemen (na 3 jaar ongekeurd te zijn) mijn auto APK laten keuren. Dus geen bekeuring gekregen. Wél altijd de verzekering door laten lopen. Nu heb ik wederom mijn auto niet geschorst gedurende mijn restauratie, ben dus benieuwd als ik hem (hopelijk) de komende maand zal laten keuren ...
          Wederom de willekeur van de RDW?
          www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by 65er912

Na veel gesleutel en enkele weken verder dan eindelijk klaar voor op herkeuring. Richard
            Hoe is t afgelopen met die problemen met jouw ontsteking ( zie deze TOPIC )
            www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by 65er912

Na veel gesleutel en enkele weken verder dan eindelijk klaar voor op herkeuring. Richard
              Hoe is t afgelopen met die problemen met jouw ontsteking ( zie deze TOPIC )
              www.deklassieke912.nl

Comment

Ik had hetzelfde probleem. De auto werd in eerste instantie afgekeurd en er moest wat gerepareerd worden. Maar omdat de garagehouder niet echt snel was heeft het wat geduurd. Je hebt in principe 2 maanden om hem alsnog goed te keuren. Bij mij duurde dat net even langer, en ik heb ook een bekeuring gekregen. Het blijkt dat de RDW met ingang van dit jaar niet meer steekproefsgewijs bekeurt, maar op basis van automatisch lijsten. In principe zou dus iedereen die niet op tijd gekeurd is een boete ontvangen. De regeling geldt pas vanaf januari dit jaar.
                Grappig detail is dat afmelding (en weer aanmelden) ongeveer 70 euro kost en de boete voor niet (op tijd) keuren is 75 euro. Je kunt het er dus op wagen lijkt me.

Comment

Ik had hetzelfde probleem. De auto werd in eerste instantie afgekeurd en er moest wat gerepareerd worden. Maar omdat de garagehouder niet echt snel was heeft het wat geduurd. Je hebt in principe 2 maanden om hem alsnog goed te keuren. Bij mij duurde dat net even langer, en ik heb ook een bekeuring gekregen. Het blijkt dat de RDW met ingang van dit jaar niet meer steekproefsgewijs bekeurt, maar op basis van automatisch lijsten. In principe zou dus iedereen die niet op tijd gekeurd is een boete ontvangen. De regeling geldt pas vanaf januari dit jaar.
                  Grappig detail is dat afmelding (en weer aanmelden) ongeveer 70 euro kost en de boete voor niet (op tijd) keuren is 75 euro. Je kunt het er dus op wagen lijkt me.

Comment

quote:Hoe is t afgelopen met die problemen met jouw ontsteking ( zie deze TOPIC
                    Als alles goed gaat gaan we vanavond 17-05-2006 de motor weer starten. Wat bleek een gewone demontage van een carterdeksel te zijn is door Murphy's wet een langdurende klus geworden met hamer en beitel. Dan kan hopelijk de keuring volgen.

Richard

Comment

quote:Hoe is t afgelopen met die problemen met jouw ontsteking ( zie deze TOPIC
                      Als alles goed gaat gaan we vanavond 17-05-2006 de motor weer starten. Wat bleek een gewone demontage van een carterdeksel te zijn is door Murphy's wet een langdurende klus geworden met hamer en beitel. Dan kan hopelijk de keuring volgen.

Richard

Comment

Eindelijk door de apk keuring.
                        Motor loopt nu kijken of we nieuwe problemen krijgen, de laatste monteur die aan de auto heeft gewerkt had er niet veel verstand van.
                        [8]
                        Richard

Comment

Eindelijk door de apk keuring.
                          Motor loopt nu kijken of we nieuwe problemen krijgen, de laatste monteur die aan de auto heeft gewerkt had er niet veel verstand van.
                          [8]
                          Richard

Comment

Ik denk dat de meeste monteurs geen verstand van een 912 motor hebben. dat vereist toch enige kennis.

Succes met je 912

Comment

Ik denk dat de meeste monteurs geen verstand van een 912 motor hebben. dat vereist toch enige kennis.

Succes met je 912

Comment

Working...
                              X