Announcement

Collapse
No announcement yet.

zwaar schakelen 5 bak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zwaar schakelen 5 bak

Ik heb sinds kort een 912 aangeschaft bj 1966, de wagen rijdt als een zonnetje alleen het in de eerste versnelling zetten gaat vrij zwaar.
    IK heb al diverse keren gehad dat ik in zijn derde versnelling optrek.
    Is dit probleem makkelijk op te lossen?

p.s. dit is de eerste keer dat ik op het forum zit, dus nog even uitzoeken hoe het in elkaar steekt.

Full house

Welkom full house.

Ik neem aan dat de je pook helemaal naar je toe haalt en door de veer heen trekt en dan naar je toe haalt.
    Ik heb het soms ook hoor. Dan vergis ik mijzelf en zit ik in z'n 3e versnelling.
    Het klopt wel dat je tegendruk moet hebben.

Comment

Welkom full house.

Ik neem aan dat de je pook helemaal naar je toe haalt en door de veer heen trekt en dan naar je toe haalt.
      Ik heb het soms ook hoor. Dan vergis ik mijzelf en zit ik in z'n 3e versnelling.
      Het klopt wel dat je tegendruk moet hebben.

Comment

Heb je nog foto's van je 912?

Comment

Heb je nog foto's van je 912?

Comment

Ja ik heb nog foto's maar ik moet allen even kijken hoe ik ze voor jullie zichtbaar krijg.
            Wat hou dat tegen druk in?

Comment

Ja ik heb nog foto's maar ik moet allen even kijken hoe ik ze voor jullie zichtbaar krijg.
              Wat hou dat tegen druk in?

Comment

Ik heb de rode 912 gekocht die je bij de foto's zie "mijn 912"

Comment

Ik heb de rode 912 gekocht die je bij de foto's zie "mijn 912"

Comment

Met tegen de druk in bedoel ik dat je een soort veer indrukt. Je krijgt tegendruk als je de pook in z'n 1 zet.

Comment

Met tegen de druk in bedoel ik dat je een soort veer indrukt. Je krijgt tegendruk als je de pook in z'n 1 zet.

Comment

Jij hebt dus de rode 912 in Leeuwarden gekocht, gefeliciteerd! Dit is de auto die mij ooit met het 912 virus besmette.

Ik heb recent in jouw 912 (proef) gereden en toen ervaren dat het wennen is om met een 5 bak te rijden. De bak was volgens mij in orde.
                        Je kunt soms iets verbetering krijgen door de schakelstang iets te verstellen. Die schakelstang afstelling zit voor de achterstoelen, onder het luikje op de tunnel.

Soms moet de ring van de versnellingsstang en de bus van de versnellingspook worden vervangen. De reparatie is goed zelf te doen, het geeft een behoorlijke verbetering in het schakelgedrag van de auto. Zie voor een beschrijving DEZE TOPIC
                        www.deklassieke912.nl

Comment

Jij hebt dus de rode 912 in Leeuwarden gekocht, gefeliciteerd! Dit is de auto die mij ooit met het 912 virus besmette.

Ik heb recent in jouw 912 (proef) gereden en toen ervaren dat het wennen is om met een 5 bak te rijden. De bak was volgens mij in orde.
                          Je kunt soms iets verbetering krijgen door de schakelstang iets te verstellen. Die schakelstang afstelling zit voor de achterstoelen, onder het luikje op de tunnel.

Soms moet de ring van de versnellingsstang en de bus van de versnellingspook worden vervangen. De reparatie is goed zelf te doen, het geeft een behoorlijke verbetering in het schakelgedrag van de auto. Zie voor een beschrijving DEZE TOPIC
                          www.deklassieke912.nl

Comment

Hoi full house,

Heb zelf ook een 5 bak maar en ik heb ook wel een last
                            van het lastig in de 1 krijgen.
                            Na een stukje rijden gaat alles weer goed, zal wel gewenning zijn.

Verder schakeld hij gewoon goed.

Onder het roostertje (van de posting van Marcel) daar lijkt het bij
                            mij nogal 'nat'.
                            Ik moet nog kijken of het water of olie achtig is maar hebben jullie dit ook wel eens aan de hand gehad en wat was het toen?

Comment

Hoi full house,

Heb zelf ook een 5 bak maar en ik heb ook wel een last
                              van het lastig in de 1 krijgen.
                              Na een stukje rijden gaat alles weer goed, zal wel gewenning zijn.

Verder schakeld hij gewoon goed.

Onder het roostertje (van de posting van Marcel) daar lijkt het bij
                              mij nogal 'nat'.
                              Ik moet nog kijken of het water of olie achtig is maar hebben jullie dit ook wel eens aan de hand gehad en wat was het toen?

Comment

Working...
                              X