Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bumperguard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bumperguard

Hoi,

Tijdens de meeting afgelopen zaterdag (die geweldig was) heb ik genoten van alle mooie bolides die er stonden. de ene nog mooier dan de andere, zonder iemand te kort te doen, smaken verschillen en niet
    iedereen zijn beurs is evengoed gevuld.

To the point: Ik heb tot nu toe 2 soorten bumperguargs gezien (zo heten ze volgend de ERPA site).
    Met en zonder rubber voorop.
    Waar zit het verschil dat de ene met en de andere zonder rubber is.
    Zit dit in het bouwjaar of was dat destijds een optie?

In niet V.S. landen waren de bumper rozetten (bumperguards, bumperettes) optioneel. Vandaar dat je ook wel (dus Euro type) 911/912's ziet zonder bumperrozetten. Dit zie je bijvoorbeeld op de Italiaanse 912 van Laban op de foto hieronder. Een ander detail op deze foto: de knipperlichtglazen voor de Italiaanse markt ...

In de periode van modeljaar 1966-67 zag je de op de U.S. types verchroomde rozetten zonder rubberstrip standaard. Vanaf modeljaar 1967 werd de rozet mét rubberstrip standaard voor de V.S.

www.deklassieke912.nl

Comment

In niet V.S. landen waren de bumper rozetten (bumperguards, bumperettes) optioneel. Vandaar dat je ook wel (dus Euro type) 911/912's ziet zonder bumperrozetten. Dit zie je bijvoorbeeld op de Italiaanse 912 van Laban op de foto hieronder. Een ander detail op deze foto: de knipperlichtglazen voor de Italiaanse markt ...

In de periode van modeljaar 1966-67 zag je de op de U.S. types verchroomde rozetten zonder rubberstrip standaard. Vanaf modeljaar 1967 werd de rozet mét rubberstrip standaard voor de V.S.

www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel,

Bedankt voor de info.

Comment

Marcel,

Bedankt voor de info.

Comment

Stelling van de dag(en)

wat is mooier.. MET of ZONDER

Comment

Zonder.....

Comment

Ik zeg met, maakt het toch net af.
                '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Comment

met of zonder bumperguards, of met of zonder rubber op de bumperguards?

maakt eigenlijk niet uit, ist eine Geschmackssache en over smaak valt niet te twisten...!

maar als je het mij vraagt: met zonder
                  (rubber)
                  912 uit 1966, Henry uit 1967

Comment

zie nou zelf dat de afsluiting van mijn vorige post voor meedere uitleg vatbaar is, maar ik heb het écht over bumperguards...
                    912 uit 1966, Henry uit 1967

Comment

Ik zat net even in de garage op ooghoogte van de voorbumper en had precies dezelfde gedachten.

Ik vind beide even mooi, en aangezien ze er nu niet opzitten, laat ik het even zo...

Comment

Ik vind het netter zonder... de mijne heeft ze zonder de rubber strip maar dat zal normaal zijn voor 1965 er.
                        Dominiek

Comment

mmm ja...als ik die van Barwaut eens bekijk. Hij lijkt breder zonder....
                          Ik ben er nog niet over uit, maar voor dit moment....zonder...Oh jee moment is weer over en ja, met ook mooi....

Comment

Precies, met of zonder, veilig of onveilig (rubber j/n), het is allemaal even mooi wat mij betreft.

Maar op een S bumper liever zonder... terwijl ik normaliter een liefhebber ben van Met.. []

Comment

Het enige juiste antwoord is dus:

'Het mooist met zonder rozetten en wel geen rubbers dus

Comment

Working...
                              X