Announcement

Collapse
No announcement yet.

Au. au, auw!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Au. au, auw!!!

    (Heb je even?)
    Donderdagavond op de A9 van Alkmaar naar Amsterdam. De tevreden brom van de motor achter me wordt plotseling harder en lijkt zelfs te gaan ratelen. Ik ga onmiddellijk naar de kant! Terwijl ik me nog maar nauwelijks heb kunnen afvragen wat dit kan zijn ruik ik een verbrande oliedamp. Ik besef me dat het mis is. Goed mis!
    Motordeksel open. Miniscule oliespetters op o.a. dynamo en luchtfilters. Oliedop zit er er nog wel gewoon vast op. Olie peilen. Zwarte smurrie aan peilstok. Peilen. En dan de echte schrik....GEEN OLIE MEER!!!
    Onbegrijpelijk! Onlangs nog gepeild en niet eens hoeven bijvullen. Ook nooit eerder lekkage (in garage) of blauwe verbrandingswolken opgemerkt.
    Wegenwacht gebeld. Ruim 40 minuten staan blauwbekken met invallend donker en langsrazend verkeer. De wegenwachter is een bedeesd pratende man en lijkt een beetje op de acteur Porgy Franssen.
    Hij sleept me naar een hel verlicht maar gesloten Gulf stationnetje in Beverwijk. Er verdwijnt 3 liter 15W40 in het binnenste van de motor! Mijn God! Ik vraag me werkelijk af hoe dit heeft kunnen gebeuren!
    Weer starten. Klinkt nu weer meer vertrouwd, maar wat als ik wat meer toeren maak? En ja hoor, daar is 'ie weer. De ratel... Onze ANWB-man sluit een lagerbeschadiging dan ook niet uit. Ik krijg er even goed de ziekte in, al laat ik daar niet veel van merken. We besluiten de auto naar een centrale opvang te brengen (toevallig in Beverwijk) waar vandaan 'ie de volgende dag naar CPR zal worden getrailerd. De wegenwachter brengt me thuis (!).

    Gistermiddag om een uur of twee CPR gebeld. De auto is inmiddels gearriveerd. Marco aan de lijn. 'We hebben nog niet echt goed kunnen kijken natuurlijk, maar bereid je toch maar alvast voorzichtig een beetje voor op een stuk motorrevisie...'

    Ik heb ruim duizend mijl (1600 km) gereden met de oude maar nog weinig gebruikte motor, die natuurlijk een lange tijd moet hebben stil gestaan. Wanneer dat precies is geweest weet ik dus (nog) niet, maar het is haast wel zeker dat daarin een oorzaak moet worden gezocht.

    Dus om een beetje met Johan Cruyff te spreken: 'elk foordeel heb se nadeel'.

    De grote vraag (wederom): zal ik bij de meeting kunnen zijn de 22e? Ik vrees.[V]

    To be continued.




    1966 Karmann Coupe

  • #2
    Jammer Roma, dat is echt balen. Hopen dat het allemaal een beetje meevalt. Anders kan je op de 22ste april altijd nog reclame maken voor de Intermecchanica Speedster!
    www.deklassieke912.nl

    Comment


    • #3
      Jammer Roma, dat is echt balen. Hopen dat het allemaal een beetje meevalt. Anders kan je op de 22ste april altijd nog reclame maken voor de Intermecchanica Speedster!
      www.deklassieke912.nl

      Comment


      • #4
        quote:Originally posted by Marcel

        Jammer Roma, dat is echt balen. Hopen dat het allemaal een beetje meevalt. Anders kan je op de 22ste april altijd nog reclame maken voor de Intermecchanica Speedster!
        Marcel, ik hoop natuurlijk ook dat het meevalt, maar ik vrees...
        Wat betreft het Intermeccanica-verhaal, de site is in de lucht!
        www.speedon.nl/intermeccanica/nl/home

        1966 Karmann Coupe

        Comment


        • #5
          quote:Originally posted by Marcel

          Jammer Roma, dat is echt balen. Hopen dat het allemaal een beetje meevalt. Anders kan je op de 22ste april altijd nog reclame maken voor de Intermecchanica Speedster!
          Marcel, ik hoop natuurlijk ook dat het meevalt, maar ik vrees...
          Wat betreft het Intermeccanica-verhaal, de site is in de lucht!
          www.speedon.nl/intermeccanica/nl/home

          1966 Karmann Coupe

          Comment


          • #6
            Om in je voetbaltermen te blijven: "JC"... <h6>(maar ik bedoel dan toch Jezus Christus)</h6>
            Wat is er inderdaad aan de hand?
            Bij eerder oliepeilen moet alles toch in orde zijn geweest?
            Oude residuen die te lang onder in de motor zijn blijven plakken en wat retourkanalen hebben afgesloten?

            Het zit je niet mee!! Laat het de liefde voor de 912 niet beinvloeden...

            Hou ons op de hoogte als je wil.

            Comment


            • #7
              Om in je voetbaltermen te blijven: "JC"... <h6>(maar ik bedoel dan toch Jezus Christus)</h6>
              Wat is er inderdaad aan de hand?
              Bij eerder oliepeilen moet alles toch in orde zijn geweest?
              Oude residuen die te lang onder in de motor zijn blijven plakken en wat retourkanalen hebben afgesloten?

              Het zit je niet mee!! Laat het de liefde voor de 912 niet beinvloeden...

              Hou ons op de hoogte als je wil.

              Comment


              • #8
                quote:

                Het zit je niet mee!! Laat het de liefde voor de 912 niet beinvloeden...

                Hou ons op de hoogte als je wil.
                Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. En wat betreft de liefde... Don't you worry!!! Als ik zo'n Robbedoes stukje lees, -waar overigens menig auto journalist van nu nog wat van zou kunnen leren-, ervaar ik dat als een geweldig compliment voor deze auto, die 40 jaar later nog 'springlvend' is.

                1966 Karmann Coupe

                Comment


                • #9
                  quote:

                  Het zit je niet mee!! Laat het de liefde voor de 912 niet beinvloeden...

                  Hou ons op de hoogte als je wil.
                  Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. En wat betreft de liefde... Don't you worry!!! Als ik zo'n Robbedoes stukje lees, -waar overigens menig auto journalist van nu nog wat van zou kunnen leren-, ervaar ik dat als een geweldig compliment voor deze auto, die 40 jaar later nog 'springlvend' is.

                  1966 Karmann Coupe

                  Comment


                  • #10
                    Het is en blijft techniek.........wel jammer om te horen. Maar wie weet valt het allemaal wel mee?! Of.....na (deel) revisie zal je 912 alleen maar beter gaan rijden! Succes....

                    Trouwens ik zie nu net je site over de speedsters....kan het zijn dat ik je donderdagochtend rond 09.15-09.45 uur heb zien tuffen rondom de A10 ter hoogte van de RAI? In je rode speedster?

                    Comment


                    • #11
                      Het is en blijft techniek.........wel jammer om te horen. Maar wie weet valt het allemaal wel mee?! Of.....na (deel) revisie zal je 912 alleen maar beter gaan rijden! Succes....

                      Trouwens ik zie nu net je site over de speedsters....kan het zijn dat ik je donderdagochtend rond 09.15-09.45 uur heb zien tuffen rondom de A10 ter hoogte van de RAI? In je rode speedster?

                      Comment


                      • #12
                        quote:
                        Trouwens ik zie nu net je site over de speedsters....kan het zijn dat ik je donderdagochtend rond 09.15-09.45 uur heb zien tuffen rondom de A10 ter hoogte van de RAI? In je rode speedster?
                        Dank voor het 'medeleven' (allemaal). Nee, dat was ik niet op de A10 bij de RAI. Mijn Speedster is al een poosje niet meer buiten geweest. Maar, Classic 912, woon jij ook in Amsterdam?

                        1966 Karmann Coupe

                        Comment


                        • #13
                          quote:
                          Trouwens ik zie nu net je site over de speedsters....kan het zijn dat ik je donderdagochtend rond 09.15-09.45 uur heb zien tuffen rondom de A10 ter hoogte van de RAI? In je rode speedster?
                          Dank voor het 'medeleven' (allemaal). Nee, dat was ik niet op de A10 bij de RAI. Mijn Speedster is al een poosje niet meer buiten geweest. Maar, Classic 912, woon jij ook in Amsterdam?

                          1966 Karmann Coupe

                          Comment


                          • #14
                            Nee ik woon niet in Amsterdam. Sinds een aantal jaren woon ik in Almere (10 minuutjes van CPR ). Voor werk ben ik vaak in A'dam....e.o.

                            Comment


                            • #15
                              Nee ik woon niet in Amsterdam. Sinds een aantal jaren woon ik in Almere (10 minuutjes van CPR ). Voor werk ben ik vaak in A'dam....e.o.

                              Comment

                              Working...
                              X