Announcement

Collapse
No announcement yet.

kleuren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kleuren

hallo lui,
    dat met die kleuren en wat is nu wel en niet origineel moet toch op te lossen zijn. op deze site staat een lijst van alle ooit geleverde kleuren. op een engelse site was het mogelijk om een blanco 912, doormiddel van gekleurde keuzeknoppen, van een van de standaard kleuren te voorzien. volgens mijn kinderen, die dus niet digibetisch zijn, moet het mogelijk zijn om met gebruikmaking van foto's van alle geleverde kleuren met keuzeknoppen een sjabloon van de gewenste kleur te voorzien; dit zou kunnen via photoshop. mede forumleden, misschien een idee voor een van u om een aantal avonden bezig te kunnen zijn.(ik ben overigens benieuwd of van alle opgegeven kleuren er ook voorbeelden te vinden zijn)
    groet, eric

Goed idee Eric! Wie kan dat?
    Ik zag het op :http://www.912register.co.uk/THE%20CAR/colourchart.html
    www.deklassieke912.nl

Comment

Wanneer je dit met bv photoshop zou gaan maken krijg je geen realistisch beeld van de werkelijkheid. Je moet nl. met webcolors gaan werken en deze lijken totaal niet op de originele kleuren. Verder zien ze er op de verschillende types monitor anders uit.

Alle kleuren, waarvan vele met foto's ervan zijn ook terug te vinden op: http://www.elferhelfer.de/farben.htm
      sigpic

Comment

tja, veel verstand heb ik er niet van maar volgens kenners kun je een kopie van een kleur op bv een foto, bijvoorbeeld ergens op internet van een kleur wagen die je zoekt, 1 op 1 copieren naar programma's zoals photoshop waar door de kleur absoluut niet veranderd. deze dan opgeslagen kleur kun je dan gebruiken voor zo'n kleurkeuzeknop. dat elke monitor dat dan iets anders laat zien weet ik maar de verschillen zullen toch niet zo groot zijn?
        groet, eric

Comment

Hoi Eric,

Ik begrijp wat je bedoelt. In principe maak je dan een patroon van een stukje kleur in een bestaande foto. Dit is dan bv. 50 x 50 pixels groot. Met dit patroon moet je dan in fotosoep de hele auto gaan vullen. Het eindresultaat ziet er waarschijnlijk niet erg fraai en onnatuurlijk uit omdat er in het 'gecloonde' stukje kleur altijd schaduwen, lichte plekken, lijnen, rondingen etc. van het origineel zichtbaar zullen zijn...

Voor degene die de taak op zich wil nemen, het is uiteindelijk te doen. Maar voor een mooi perfect eindresultaat ben je de nodige uren verder (per kleur) !!

Groetjes,

Pat
          sigpic

Comment

quote:Originally posted by Marcel

Goed idee Eric! Wie kan dat?
            Ik zag het op :http://www.912register.co.uk/THE%20CAR/colourchart.html
            Maar wat is er mis met deze link?
            Dit kan toch wat er hier besproken wordt?
            Misschien niet alle kleuren. Maar op beeld blijft toch alles een benadering. Kleuren in het echt zijn vaak heel anders.

We hadden lasst hier een nog onderwerp over kleuren, daar stonden drie grijze auto's in, allemaal dezelfde kleur en toch allemaal anders op de foto...

Comment

dat komt er natuurlijk ook nog bij kijken.
              Kijk maar eens hier: http://www.elferhelfer.de/farben/far...rischgruen.htm
              Wil de echte irish green aub opstaan....
              sigpic

Comment

Precies. Maar het gaat meestal om het idee. Voor echte kleurcodes moet je toch op zoek naar de juiste recepten.

Had ik net besloten om niet de 4,5" Fuchsen op mijn Targa te zetten zie je daar deze foto.... Ik bedoel: dat ziet er toch geweldig uit!!!

Maar het komt waarschijnlijk door de grijze kleur van mijn Targa. Op de een of andere manier 'kleurt' dat grijs niet met het grijs van de Fuchsvelgen...

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Had ik net besloten om niet de 4,5" Fuchsen op mijn Targa te zetten zie je daar deze foto....
                  Zou het beter staan wanneer ze niet verlaagd zou zijn?

Porsche 911 | 1968

Comment

Barwaut

hier staan velgen (6*15) te koop

Comment

quote:Originally posted by Wolfgang

Barwaut

hier staan velgen (6*15) te koop

Die velgen lijken mij gepolijst, het is mooier om ze in geanodiseerd aluminium te houden of het te laten aanbrengen (zoals de velgen op jouw coupé) Anders moet je nog eens informeren bij WHEELENHANCEMENT, ik vond ze daar niet eens zo duur ...
                      www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Ronald

Zou het beter staan wanneer ze niet verlaagd zou zijn?
                        Dat denk ik ook, ik ga mijn coupé ook laten verlagen. Staat toch net wat mooier, zie b.v. de 912 van Ernst in vergelijking met die van Barwaut. Het rijdt waarschijnlijk ook nog beter. Sommige mensen zeggen dat de 911 destijds lager werd afgesteld als de 912 om marketingtechnische redenen. Verschil moest te zien zijn. Ik weet niet of dat de enige reden is of dat het ook met het hogere gewicht te maken heeft ...

Het is niet origineel, ik weet het ...
                        www.deklassieke912.nl

Comment

Dat scheelt wel een paar centimeter!! Leuke vergelijking zo.
                          Die van Ernst staat er inderdaad goed op zo laag...

Comment

Terug naar de kleuren.....deze is ook leuk!

This website is for sale! retromotorcompany.co.uk is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, retromotorcompany.co.uk has it all. We hope you find what you are searching for!

Comment

Erg leuk zelfs!!!

1966 Karmann Coupe

Comment

Working...
                              X