Announcement

Collapse
No announcement yet.

Invoerbelasting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Invoerbelasting

Vandaag zijn mijn luchtfilters aangekomen (gekocht op eBay, verstuurd uit de V.S. op 11 nov 05)

Ze zien er mooi uit. Toch zijn het weer dure filtertjes geworden door de invoerbelasting. 32 euro invoerbelasting! Douanewaarde van de filters 129 euro! Ik weet niet waar ze dat op baseren, dat heb ik er absoluut niet voor betaald ...
    www.deklassieke912.nl

Te te duur?

Maar, ja dat is 'part of the game'...
    Welk bedrag stond op dat groene formulier dat Amerikanen altijd invullen bij buitenlandse post?

Comment

Hoe werkt dit nou eigenlijk?Moet je die 32 Euro belasting dan aan de postbode of op het postkantoor betalen?
      Ik heb al enkele malen iets van Ebay in de USA gekocht en nog nooit extra belasting betaald.
      Klopt het dat een zending van buiten de EU van particulier naar particulier belastingvrij is TOT 45 Euro?

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Welk bedrag stond op dat groene formulier dat Amerikanen altijd invullen bij buitenlandse post?
        Er zat geen groene bon bij, wel een andere witte bon met aanzienlijk lager bedrag in dollars (het winnende bod) Daarom snap ik niet dat de douane op 129 euro komt. Misschien moet ik volgende keer vragen aan de verkopende partij om een lagere waarde in te vullen, zou dat helpen? Ik neem aan dat de gemiddelde douanebeamte niet weet wat de marktwaarde van een paar 912 filters is ...
        www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by geert

Hoe werkt dit nou eigenlijk?Moet je die 32 Euro belasting dan aan de postbode of op het postkantoor betalen?
          Ik heb al enkele malen iets van Ebay in de USA gekocht en nog nooit extra belasting betaald.
          Klopt het dat een zending van buiten de EU van particulier naar particulier belastingvrij is TOT 45 Euro?
          Geert, Ik moest de 32 euro aan de postbode betalen. Als je dat toevallig niet in huis hebt, moet je alsnog op het postkantoor betalen en vertrekt de postbode weer met het pakket. Eigenlijk was ik er al bang voor dat ik invoerrechten moest betalen. Het was een grote doos die ze vast even hebben geopend om te kijken of er ook opwekkende middelen in zaten, snif ....
          www.deklassieke912.nl

Comment

Oeps,ik verwacht binnenkort een groot pakket met een Bursche uitlaat,dat wordt dus extra betalen...[V] of snuiven..

Comment

Geert, ik denk het eerste. Zo'n pakketje komt niet onopgemerkt binnen! Alle spullen van buiten de EU moeten worden ingevoerd. En je betaalt dan niet alleen invoerrechten maar ook nog eens BTW. Het is zeker aan te bevelen om de verzender te vragen een lage(re) waarde op te geven of het als gerepareerd onderdeel te omschrijven/verzenden (want dan dus al in jouw bezit, zogenaamd...). Bij privé-personen gaat dit uiteraard makkelijker dan bij bedrijven. Je moet bij eventuele controle dan wel weer het oorspronkelijke verzendbewijs kunnen overleggen.
              Marcel, bij een te hoge (onzuivere) waarde kun je volgens mij ook bezwaar aantekenen bij de pakketdienst.

1966 Karmann Coupe

Comment

quote:Originally posted by Roma

Marcel, bij een te hoge (onzuivere) waarde kun je volgens mij ook bezwaar aantekenen bij de pakketdienst
                Inderdaad Mart, ik ga daar toch even naar kijken ...
                www.deklassieke912.nl

Comment

Dat is toevallig!!Vandaag is m'n Bursche uitlaat aangekomen,hoefde NIET extra te betalen,gelukkig had de verkoper de prijs op 45 dollar gezet.
                  Dus,de volgende keer niet vergeten aan de verkoper te vragen...

ps:was wel economy post trouwens(dus niet via Schiphol met airmail)

Comment

Gelukkig Geert! De volgende keer zal ik inderdaad ook vragen om een lagere waarde te noteren. Ik heb het pakket trouwens laten versturen via USPS Economy.
                    Een kopie van de inklaringsbon :

www.deklassieke912.nl

Comment

Tja,die waarde van 129euro is inderdaad vreemd,ik dacht dat de douane gewoon kijkt naar het bedrag wat door de verkoper op bijgaande papieren is ingevuld.Ik neem niet aan dat ze elke doos openen en de waarde schatten.(pakket was bij mij WEL geinspecteerd trouwens!)
                      Raar trouwens dat economy post via Schiphol binnenkomt,bij mij stond Dordrecht op de doos(per boot/haven Rotterdam??)
                      Ik zou TPG ff vragen om opheldering over die 129 Euro.

Comment

quote:Originally posted by geert

Tja,die waarde van 129euro is inderdaad vreemd. Ik zou TPG ff vragen om opheldering over die 129 Euro
                        Zal ik doen. Heb je al een motor gevonden, Geert?
                        www.deklassieke912.nl

Comment

Nee,ik heb nog steeds geen motor gevonden.Dwz nog geen tegen een redelijke prijs,ik weet wel enkele gereviseerde motoren,maar die vind ik toch wel erg duur,daar moet ik nog eens over denken..
                          Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag..

Comment

Wat vraagt men voor een gereviseerde 912-motor in Nederland?
                            www.deklassieke912.nl

Comment

Voor een complete motor,met carbs/plaatwerk enz. toch zeker zo'n 5000.Vaak is de motor niet compleet,zonder plaatwerk/uitlaat e.d. en dan nog minimaal 4000 a 4500.
                              Tja,ik denk dat ik Ebay Duitsland maar goed in de gaten hou...daar duiken ze heel af en toe eens op.

Comment

Working...
                              X