Announcement

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur meter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Temperatuur meter

We attenderen elkaar regelmatig op Ebay-'koopjes' dus ik dacht laten we even een nieuw topic starten daarover.

Zojuist heb ik dit gekocht. Leek me altijd al een leuk klokje, weet nog niet wat ik er mee ga doen. Maar deze was compleet met temperatuursensor en dat zie je niet vaak. Is eigenlijk de eerste in al die tijden die ik zo tegenkom...

Machtig mooi ding is dat, zie je inderdaad niet veel. Niks voor in de witte?

Zelf heb ik er ook 1 in mijn dashboard alleen iets anders. Uit welk jaar is dit klokje?

Comment

Dit is de 65-57 versie. Ik wil hem waarschijnlijk wel in de coupe gaan doen een tijdje. Is wel niet 'origineel af fabriek' maar wel een legitieme optie en terug wisselen van klokjes is zo gedaan...

Welke heb jij dan? Want ik ken maar 1 versie (of althans dezelfde maar dan alleen met celsius schaal i.p.v. deze met dubbele schaal...)

Comment

quote:Want ik ken maar 1 versie (of althans dezelfde maar dan alleen met celsius schaal i.p.v. deze met dubbele schaal...)
        Die bedoel ik ook!! Iets anders, maar toch hetzelfde!! (zal wel eens foto plaatsen)

Eigenlijk moet jij zo'n temperatuurmeter in je dashboard links naast je contactslot. Klein rond metertje. Period correct voor modeljaar 67.

Barwaut, jij hebt toch temperatuur en benzinemeter apart? Welke haal je er dan uit? Of heb je toevallig nog een combinatie (temp+tank) meter liggen?

Comment

Zo'n klein rond metertje naast je contactslot is volgens mij nooit zo geleverd. Althans niet dat ik weet en in Dr Johnson staat het ook niet volgens mij. Maar inderdaad: deze temp niet bestaand op een '67 maar wel leuk en zonder schade toe te passen.

Ik ga inderdaad nu dan ook op zoek naar een temp+tank want dat is nu apart en de meest linker (tank?) gaat er dus uit voor de temp...

Ben benieuwd naar jou klokken dan...

Comment

Barwaut,

Ik heb een originele accesoirefolder voor modeljaar 1967 en daar staat het metertje wat ik bedoel echt in. Ik zal vanavond een scan maken.

Misschien wordt het eens tijd dat Register 912 Nederland (vrijwilligers?) een "update" uitgeeft van the 911&912 porsche guide!

Comment

Erik,

Word het dan: 'A Restorer's Guide To Authenticity - Dr. Erik'?

Porsche 912 '67

Comment

912,

Ik vind het best hoor! Maar het mag ook worden......Dr. Erik & 912 Register Nl!!

Comment

Barwaut,

Dit is een scan van de Buitentemperatuurmeter zoals hij geleverd werd door Porsche als origineel Zubehör. (modeljaar 1967)

Meter werd geplaatst links van contactslot en lichtschakelaar.

Comment

Hier een voorbeeld van het totaalplaatje.

Comment

Nu gaat mij een lampje branden ... Precies daar zat een gat in mijn dashboardtrim. Heb die meter nog nooit gezien
                      www.deklassieke912.nl

Comment

quote:Originally posted by Marcel

Nu gaat mij een lampje branden ... Precies daar zat een gat in mijn dashboardtrim. Heb die meter nog nooit gezien
                        Maar jij hebt een model 66 dus die zouden dit dus niet hebben.

Trouwens, doe mij dan maar die hele vroege buitentemperatuurmeter. Die onder in het dashboard vind ik maar niets...

Comment

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of dit item alleen voor modeljaar 1967 beschikbaar is.
                          Dus zou het best zo kunnen dat het voor alle jaren (d.w.z. 65-69 voor zowel 911/912) beschikbaar was.

Te meer omdat ik de vroege 911 (in restauratie bij Bart Holland) van Semjon (al eerder besproken) tegenkwam en deze er ook 1 in zijn dashboard heeft.

Nou of je het mooi vindt of niet, dat blijft natuurlijk persoonlijk. Als het al in mijn auto zou zitten, zou ik het erg speciaal vinden. Maar om er een gat voor in je dashboard trim te maken......

Comment

quote:Originally posted by Barwaut

Zojuist heb ik dit gekocht. Leek me altijd al een leuk klokje, weet nog niet wat ik er mee ga doen. Maar deze was compleet met temperatuursensor en dat zie je niet vaak. Is eigenlijk de eerste in al die tijden die ik zo tegenkom...
                            Is die temp. sensor en bedrading nog los/nieuw verkrijgbaar?
                            www.deklassieke912.nl

Comment

Marcel,

In die paar jaar dat ik Ebay volg is deze meter in werkende staat pas de tweede die ik tegenkom. Er zullen er vast meer zijn, maar je moet goed zoeken.
                              Zoals veel interieur items zijn de klokken niet nieuw meer te verkrijgen. Maar laten herstellen tot nieuw is natuurlijk ook mogelijk...

Comment

Working...
                              X