Announcement

Collapse
No announcement yet.

912 met "non" matching numbers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 912 met "non" matching numbers

    912ers,

    Hoe zit het met de waarde van een 912 met een niet originele motor. (=zogenaamde non matching numbers).
    Heeft dit veel invloed op de waarde van auto, daar de auto niet origineel meer is.

    Graag jullie mening hierover.

  • #2
    Naar mijn mening zal het niet veel verschillen zo lang het maar wel een 912 motor is.



    Mike

    Comment


    • #3
      Mijn 912 heeft ook een keer in ieder geval een ander 'derde' deel van de carter gekregen. Dus geen origineel nummer meer. Mijn gevoel is dat als je een museumstuk wil hebben het wel handig is om nummers te hebben die bij elkaar horen. Maar als je zoals wij (?) gewoon jaren wil tuffen en lekker van je auto genieten dan maakt het niet veel uit... (er gaat in de loop van de jaren toch aardig wat geld zitten in onderhoud zodat de eventuele lichte waardedaling toch weinig meer uitmaakt...)

      Comment


      • #4
        hoi allemaal,
        voor zover ik weet wordt er in bepaalde kringen wel degelijk waarde gehecht aan wagens met matching numbers. als je naar taxaties kijkt wordt het ook altijd aangegeven als een waardebepalend item. hoeveel verschil dit in prijs zal uitmaken weet ik niet, meestal is dat afhankelijk hoe belangrijk de eventuele koper dit vindt en hoe uniek de wagen is; wagens waarvan er nog maar een paar zijn zijn nog unieker met de originele motor dan wagens waarvan er nog een hoop rondrijden. wat natuurlijk wel van belang is is dat het een 912 motor is, zodra men er een volkswagenbus motor in gaat hangen of, nog erger, een kleine v8, wordt het een samengeraapt zooitje. als het alleen gaat om het rijplezier kun je natuurlijk met zo'n wagen ook een hoop plzier hebben.
        groet, eric

        Comment


        • #5
          Om het verhaal iets duidelijker te maken. Voorbeeld: goed gerestaureerde auto uit 1967 met motor uit 1968. Dus 1 jaar later.

          Comment


          • #6
            Bedoel je zoiets?, zie LINK
            www.deklassieke912.nl

            Comment


            • #7
              Jaahhhhhhhh Marcel. Zoiets zoek ik. Een 912 RS! Alleen dan 1tje met chromen wielen!?

              Comment


              • #8
                Nee ik heb het meer over een goed gerestaureerde 912 (in niet originele kleur) met een motor van 1 jaartje later.

                Comment


                • #9
                  hallo lui,
                  ik heb het nog eens nagevraagd bij een vriendje van mij die verstand heeft van klassieke auto's; matching numbers is mooi en vooral bij vrij unieke wagens van belang bijvoorbeeld om te bepalen of dit inderdaad de wagens was die in 1953 won op le mans en de historie dus klopt. ook echte puristen gaan voor kloppende nummers. bij onze wagens, waar er toch wel een flink aantal van zijn gemaakt is het, volgens hem minder belangrijk als de andere motor of bak maar wel van het zelfde type wagen zijn; voor onze wagens waren er zelfs via de dealer ruilmotoren te koop dus het vervangen gebeurde nog wel eens. (bij mijn wagen kloppen alle nummers tot en met de velgen, niet echt belangrijk dus maar wel leuk)
                  groet, eric

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt eric (naamgenoot maar dan met een K op het eind) voor je reactie! Daar hebben we wat aan.

                    Comment


                    • #11
                      Een perfekte 912, waarbij alles origineel is en alles klopt, is erg veel geld waard.

                      Met een perfekte 912 bedoel ik dat de motor- en versnellingsbaknummers matchen met de geboorteakte, alle originele accessoires zijn gemonteerd, de auto is gespoten in de originele kleur (nog beter is de eerste lak) de auto technisch (aantoonbaar) in perfecte staat is.

                      Zo’n auto zal waarschijnlijk de 20.000 euro op dit moment al overstijgen.

                      Er is voor zo’n auto maar een kleine doelgroep, er zijn immers maar weinig potentiële kopers die alle ins en outs kennen van de 912 en die bereid zijn zo’n bedrag te betalen …

                      Een niet origineel motornummer (wél de juiste Porsche motor) of niet originele kleur zal de waarde wel iets verminderen, maar dit zal echter voor veel potentiële kopers niet zo’n groot bezwaar zijn.

                      Sterker nog, als de auto is gespoten in een niet populaire (maar wél originele) kleur als chocoladebruin of grasgroen, is de kans op het verkopen van zo’n auto sterk niet groot …
                      Veel mensen vinden originaliteit belangrijk, maar vinden het ook belangrijk wat de buurman van zijn auto zal vinden …
                      www.deklassieke912.nl

                      Comment


                      • #12
                        quote:Veel mensen vinden originaliteit belangrijk, maar vinden het ook belangrijk wat de buurman van zijn auto zal vinden …
                        De laatste opmerking spreekt inderdaad voor zich. Je koopt een 912 toch niet voor de buurman.
                        Maar een 912 in een (originele)(chocolade/ grasgoene) kleur......graag!
                        Het gaat mij meer om het feit van de niet originele motor(nummers). Over prijzen gesproken, op de site van een oostenrijkse porschespecialist staan er twee van ver over de 25.000,- euro!

                        Comment


                        • #13





                          Een (volgens mij) lastig te verkopen 912: Grasgroen mét VW motor (voor 13000 euro) bij Stuurman Classic Cars
                          www.deklassieke912.nl

                          Comment


                          • #14
                            Da's aardig aan de prijs... 13000...
                            Veel te veel naar mijn mening, zoiets heb je voor 5 a 6000 dollar in de VS.

                            Zat even te kijken op hun site en die Irish Groene kost evenveel maar is denk ik een veel beter exemplaar. In ieder geval een 'echte' motor en een mooie kleur...

                            Comment


                            • #15
                              quote:Originally posted by Classic912

                              Het gaat mij meer om het feit van de niet originele motor(nummers). Over prijzen gesproken, op de site van een oostenrijkse porschespecialist staan er twee van ver over de 25.000,- euro!
                              Lijkt mij dan een beetje te duur ..., heb je een link naar dat bedrijf?
                              www.deklassieke912.nl

                              Comment

                              Working...
                              X