Announcement

Collapse
No announcement yet.

En daar was 'ie dan!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En daar was 'ie dan!!!

Middagje vrij en naar Ridderkerk alwaar vanochtend mijn 912 gelost zou zijn. Spannend! Eerst nog even gebeld en ja hoor... hij staat er nu echt! Veel drukte op de weg door regen, herfstvakantie en ongelukken. Eenmaal in Ridderkerk (en flink achter op schema) eerst langs kantoor voor documenten en title en dan naar de loods even verder op. Een loods vol spullen en dan ook auto's. Onder een flinke laag stof staat daar dan ineens in het gezelschap van twee zilveren replica Speedsters...

Eerste indruk is zeer goed. Zeer strakke auto. The closer look. Twee lichte beschadigingen aan de chromen bumperrozetten achter. Een deukje in de linker en een schampvlek (met vreemde kleur) op de rechter. Vermoedelijk laadschade. (Is nooit gedekt! Total loss only!) Die uitlaat KAN ECHT NIET!!!

Motordeksel open. Ziet er zeer zeer fraai, haast nieuw uit!

Motornummer: 744533

Starten, nou ja starten... dat heeft een dik een half uur geduurd. Natuurlijk lang stil gestaan, oude benzine, bezinksel(?), maar toch uiteindelijk...lopen!!!
    Naar buiten. Regen, dus een Hollandse doop.

Platen erop en rijden! Vreemde aanloopgeluiden. Vastzittende remklauwen? Stukje rijden, remmen, rijden, remmen. Het lijkt nu weg.

Bekleding ziet er geweldig uit, alleen...
    (Barwaut, volgens Robbie, mijn vriendin is het geen leer en ik denk dat ze gelijk heeft.)
    Te laat inmiddels voor CPR. Ga Almere niet meer halen voor half zes, met dit weer en deze drukte. Klaas gebeld. Dat wordt dus morgen (zaterdag).
    Naar Amsterdam. Het wordt droog. Ik voel me een koning! HEERLIJK!

Robbie opgehaald en door de stromende regen naar de garage/stalling (op m'n werkadres).
    Binnen en helemaal droog gemaakt.

Rood met zwart stond er al. Nu ook zwart met rood.
    TOT ZIENS IN ALMERE!

1966 Karmann Coupe

Proficiat Mart! Ziet er goed uit!
    www.deklassieke912.nl

Comment

Mart,

Bedankt voor het verslag. Erg leuk om te zien en zo kan ik me een beetje een beeld vormen wat mij te wachten staat...
      Helaas ben ik vandaag (zaterdag) al vroeg weg naar de golfbaan maar ik ga in de loop van de week nog wel even kijken.

En over dat leer. Tsja (het was niet voor niets dat ik het een paar keer gevraagd heb) want echt leer als optie in een 912 zie je niet veel. En ook op de foto's leek het niet zo. Kijk maar eens naar foto's van 356 met leer, die voorstoelen zien er 'ronder' uit en leer vertoont andere vouwen dan kunstleer. Maar omdat jouw stoelen zo nieuw zijn was dat lastig te zien. Maar geen man over boord een rood interieur is zowiezo een plaatje vind ik...

Onze 'red leather rendezvous' gaat gewoon door hoor

Comment

Mart,

Al je mij even je chassisnummer sms't, mailt of hier post (wat je wil) dan ga ik volgende week even contact opnemen met Pon voor die fabriekskaarten van onze auto's...

Comment

Ziet er top uit! Vind die uitlaat eigenlijk wel stoer
          '68 912 Targa swb | Sand beige & '68 912 Coupe swb | Sand beige

Comment

Barwaut, de auto heeft #VIN 454655 en het motornummer is 744533. Het nummer van de versnellingsbak volgt, maar als het goed is alles 'matchend'.
            Voor wat betreft het leer, de verkoper noemde als opties 'af fabriek' het leer en de chromen wielen en ik geloofde dat gewoon. Maar dat het complete verkoopverhaal een tikje is aangezet wordt waarschijnlijk de komende dagen wel wat duidelijker. Ik heb ook sterk de indruk dat de auto (heel fraai!) is overgespoten. Bij het typeplaatje in de deurstijl kun je zien je dat er 'iets over de lijntjes is gekleurd' (foto volgt).

1966 Karmann Coupe

Comment

Mart,

Prachtige wagen. Ik hoop hem snel een keer in het echie te aanschouwen. Een mooie aanwinst voor Porsche 912 Nederland.

En betreft de uitlaten...ach gewoon een mooi enkel pijpje erop! Hoe zit het met het uitlaatgeluid die de huidige uitlaatdempers geven? Zeker wel sporty.

Wat is je algemene indruk betreffende de huidige kilometerstand. Op internet las ik dat de wagen "only" 26.908 (inmiddels meer!) mijlen heeft gelopen. Of moeten we er toch een 1tje voorzetten?

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van een daggie CPR Almere. Ennuuhhh post nog wat pictures!

Comment

Vanochtend de auto naar Almere gereden. Dit keer zonder regen en bijgeluiden. Trof naast Klaas ook Sander Maaskant en Bas de Rijk die nu min of meer de primeur kregen. Ze waren nogal enthousiast...
                De auto is zeker overgespoten. Ook de sluiting van het het motordeksel is geheel zwart.
                Datum eerste toelating is 14 maart 1966
                Voor wat betreft de 26908 miles; op de (Pennsylvania) title die op naam van de laatste eigenaar werd afgegeven op 1 juli 1993 (!) staat onder het kopje odom status het getal 4 dat in een onderstaand tabelletje verwijst naar 'Odometer disclosure exempt by federal law'. Op de achterkant worden handmatig 2x de 26908 miles ingevuld. In het eerste geval bij de overdracht aan de handelaar (14 juli 2005) en nog een keer op 15 augustus, het moment waarop de auto op transport gaat. Verdere historie ontbreekt. Ik weet het dus niet...
                Nog wat foto's.

1966 Karmann Coupe

Comment

Gefeliciteerd gozer met je nieuwe aanwinst.

Mike

Comment

hoi Roma,
                    dat ziet er strak en patent uit. hier en daar iets van gebruikssporen horen bij een wagen van die leeftijd; een wagen van ruim dertig jaar oud in concoursstaat is eigenlijk een beetje onzin, alleen voor poetsers en niet voor gebruikers. mijn wagen heeft origineel wel rood leer dus als je eens wilt vergelijken of het qua uiterlijk nou zo veel uitmaakt kom je hem maar eens bekijken (het zit overigens wel erg lekker maar smaken verschillen)die uitlaat lijkt wat overdone maar volgens mij wordt het al een stuk minder opvallend als je dat geel mat zwart maakt denk ik zo.
                    succes er mee, groet, eric

Comment

Eric,

Je hebt een rood interieur? Wat is de carosseriekleur dan?

Comment

Ze ziet er werkelijk prachtig uit!! Die van mij wordt ook zo mooi (ooit).

Waren er ook nog tegenvallers bij het kopen in de USA? Met het regelen? Aankoop e.d.

Gr, Ronald
                        Porsche 911 | 1968

Comment

Ronald,het enige punt in mijn ogen is de duur van het transport. Toegezegde data kunnen makkelijk naar achter worden geschoven als een 'closing' van een boot om wat voor reden dan ook niet gehaald wordt. Daar heb je geen zicht op en je kunt er ook weinig invloed op uitoefenen. Als je de auto solo laat vervoeren (alleen in container=duurder) gaat het zeker sneller. Als je echt haast krijgt moet je 'm denk ik op het vliegtuig laten zetten...
                          Groet,
                          Mart.

1966 Karmann Coupe

Comment

Ziet er goed uit Roma! Weer een klassieke Porsche op Nederlandse bodem. Het wordt steeds mooier op de Hollandse wegen [8D]. Hou ons op de hoogte van je vorderingen want het is leuk om te lezen.

GR,
                            Erik

Comment

Mijn veronderstelling dat de lichte beschadigingen aan de bumperrozetten achter laad- of vervoersschade zouden zijn is ONTERECHT!!! (Ere wie ere toekomt!) Bij nadere bestudering van een 'Ebay-foto' is te zien dat zowel het deukje als de schamp er al zaten voordat de auto op transport ging. Ook is er een kleine 'crack' in het heldere gedeelte van de linker unit zichtbaar.

Op deze 'lage' foto is nog een (dun!) stukje touw zichtbaar waarmee de auto is 'vastgezet' in de container.

1966 Karmann Coupe

Comment

Working...
                              X