Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra buitenspiegel...of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Extra buitenspiegel...of niet?

Nu mijn 912 elk moment kan arriveren dient het eerste dilemma zich al aan.
    Mijn auto (1966) heeft slechts 1 buitenspiegel (de kleine Durant). Inmiddels heb ik een tweede liggen die ik rechts zou willen monteren. Wat is wijsheid? Meningen? Hoe is het zicht met 1 buitenspiegel en de achteruitkijkspiegel?

1966 Karmann Coupe

Mart,

Afblijven!!! Dit zal het meest lastige worden bij het bezitten van je auto. De drang om iets 'er aan te doen'. Je wagen had geen tweede spiegel...

Het zicht is trouwens voldoende (vind ik, maar ik kijk ook nooit achterom )

Comment

Ik ben het helemaal eens met Barwaut,laat maar mooi origineel,je kunt niet meer terug.Bovendien moet je gaatjes in de deur boren...

Het zicht via de linker buitenspiegel is bij mij niet echt geweldig,deze wijst te ver naar links,van de auto af...Of is mijn spiegel soms niet goed[?]

Comment

Te koop. Een originele Durant buitenspiegel (klein).

1966 Karmann Coupe

Comment

Hoeveel ??

Wolli

Comment

Wolfgang, heb je in Dr Johnson gekeken...

Comment

Wolfgang, de puntgave spiegel heeft mij 70 euro gekost.

1966 Karmann Coupe

Comment

Nee niet doen die 2e spiegel.
                Ik had 2 plastic spiegels op mijn 912 zitten. Er af gesloopt en er 1 orginele Durant opgezet.
                Er zitten wel voorgeprepareerde gaten aan de rechterzijde, maar deze zijn voor de Engelse modellen.
                Je moet er even aan wennen (achterom kijken) maar daar vben je zo aan gewend.

Mike

Comment

Die rechterspiegel was een accessoire en destijds als extra te koop. Zelfs de linkerspiegel was niet standaard! Soms werden accessoires later bij de dealer geplaatst, en zo kan het zijn dat er accessoires al vanaf de dag van aflevering geplaatst waren en niet op de lieferschein (geboorteakte) staan ...
                  www.deklassieke912.nl

Comment

Info over de buitenspiegels uit de Zubehor Catalogus: (aanvullend bij info van Marcel)voor modeljaar 1967 (prijzen 7.66)

Buitenspiegel links: order no. 9127 (901.731.111.00) standaard voor delivery in duitsland DM 13,50 en US $ 3.40

Buitenspiegel links: order no. 9128 (901.731.111.00) DM 13,50 en US $ 3.40

Comment

hoi roma,
                      misschien is het een idee om de spiegel een poosje "los/vast" te monteren om in de praktijk te kijken of je het wel mooi vindt en of je hem wel gebruikt.als je de spiegel op een plaatje alliminium schroeft en deze dan aan de voorkant om de deur laat klemmen en verder even vastplakt met goede tweezijdige tape dan kun je kijken of je het wat vindt. gaten in de deur boren kan dan altijd nog.
                      groet, eric

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎